Közös karácsonyi „játékbankot” létesít a Lidl és Neighbourly az Egyesült Királyságban
A karácsonyi játékadományozási kezdeményezést indít a Lidl 940 Egyesült Királyságbeli üzletében jótékonysági szervezetek és közösségi csoportok támogatására.
A Neighbourly adományozó platformmal összefogva indított projekt alapját kutatási eredmény szolgáltatja, mely szerint a helyi ügyek képviselői 80%-ban találnák hasznosnak a játékadományokat az ünnepi szezonban.
November 3-tól a diszkontlánc vásárlói leadhatják által környékükön élő gyerekeknek ajándékba szánt és hozzájuk jótékonysági szervezetek által eljuttatandó bontatlan, új játékadományaikat – így társasjátékokat, kirakókat, könyveket, kézműves-készleteket.
A Lidl emellett a karácsonyi időszakban 250.000 fonttal támogatja a jótékonysági szervezeteket és ígéretet tett, hogy soha nem látott mennyiségű ételt – így karácsonyi élelmiszereket is – adományoz idén. Ezzel együtt élelmiszermentő programjában a lánc több mint egymillió adag ételt oszt szét a rászorulók között.
„Azt akartuk, hogy az idei évben a lehető leghasznosabban segítsük ezeket a közösségeket, ezért kikértük partnereink – 1500 jótékonysági szervezet, élelmiszerbank és közösségi csoport – véleményét, amelyből egyértelműen az körvonalazódott, hogy a legnagyobb szükség élelmiszerre, játékokra és pénzre van” – mondta el Ryan McDonnell, a Lidl GB vezérigazgatója.
„Reményeink szerint a játékadományozási pontok nyitásával egyszerűbbé tesszük adományozni szándékozó vásárlóink számára a helyi jó ügyekhez való közvetlen hozzájárulást és a leginkább rászorulóknak való segítségnyújtást .”
A Neighbourly vezérigazgatója, Steve Butterworth hozzátette, hogy “legfrissebb közösségi felmérésünkből a családokra az idei télen nehezedő pénzügyi terhek rajzolódtak ki. Most, hogy a helyi közösségek mind az élelmiszer-, mind pedig a pénzadományozás mértékében jelentős visszaesést tapasztalnak, a Lidl-vásárlók részéről érkező minden támogatás kritikus fontosságú. Sok családnak okoz nehézséget a karácsonyi ajándékozás, ezért egy ilyen, a szülők ezirányú gondjait enyhítő projekt hatalmas jelentőséggel bír.”
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >A Lidl Svájc friss hűtött termékeket is bevon élelmiszermentő programjába
A Lidl Svájc tovább bővítette élelmiszer-pazarlás elleni programját: mostantól hűtött…
Tovább olvasom >Újra Fairtrade minősítésű a Sainsbury’s saját márkás teája
A Sainsbury’s bejelentette, hogy ismét Fairtrade minősítést kap saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >