Kozmetikumok – csak természetesen!
Az emberek egyre tudatosabbak az egészségükkel kapcsolatban, ami abban is megnyilvánul, hogy fokozott figyelmet fordítanak arra is, hogy milyen összetételű termékekkel ápolják a bőrüket. Ennek a tendenciának megfelelve a natúr kozmetikumok piaca évről évre bővül, a gyártók a gazdasági nehézségek ellenére is szép eredményeket könyvelnek el.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A speciális kozmetikumok összetevőivel kapcsolatos kutatások folyamatosan újabb és újabb eredményeket hoznak, amelyekkel a gyártóknak lépést kell tartaniuk, hogy megfelelő, magas minőségű mentes termékeket tudjanak előállítani.
– Büszkék vagyunk arra, hogy a Florin Zrt. 100%-ban magyar tulajdonú cégként már közel 10 évvel ezelőtt felismerte, hogy mennyire fontos a vásárlók számára a mentes kozmetikai piac. Azóta fejlesztjük és bővítjük folyamatosan a Dermaflora 0%-os mentes termékcsaládunkat – tájékoztat Szabó Gábor, a Florin Zrt. PR-menedzsere. – A Dermaflora 0%-os termékeink szortimentjét folyamatosan növeljük és alakítjuk. A tavalyi évben dobtuk piacra a csipkebogyós C-vitaminnal dúsított termékcsaládot, amely segít megelőzni az irritációt, ellenállóbbá teszi a bőrt a káros környezeti hatásokkal szemben, a kollagén termelés támogatása révén pedig segít megőrizni annak rugalmasságát – avat be a szakember, aki azt is elárulja, hogy 2022-ben 72%-kal több terméket értékesítettek, mint az azt megelőző évben.
2023-ban tovább szeretnék növelni listázottságukat.
– A jelen gazdasági helyzet miatt a fogyasztói szokások átalakulóban vannak, az olcsóbb, elsőáras termékek irányába tolódnak a vásárlások. Ennek ellenére azt tapasztaljuk, hogy a Dermaflora márkát kedvelők márkahűek, bíznak a megszokott minőségben – fejti ki Szabó Gábor.
A vállalatnál célul tűzték ki, hogy a Dermaflora még környezettudatosabb legyen, ennek jegyében megkezdték az utántöltő, doypack termékek gyártását is a tusfürdő és folyékony szappan kategóriákban. Így a magas minőségű mentes beltartalom egy környezettudatos csomagolásba kerül, amivel 70-80%-kal kevesebb műanyaggal szennyezik a környezetet, ezzel csökkentve ökológiai lábnyomukat.
– Egyértelműen azt látjuk, hogy a Dermaflorát használó vásárlóink a social mediából tájékozódnak, onnan gyűjtik össze az információkat és a tapasztalatokat. Ennek fényében az idei évben ezekre a platformokra helyezzük a hangsúlyt – jegyzi meg a PR-menedzser.
Erősödő férfi szegmens
A Superio Kft. Ziaja márkájának a Natural Care termékcsalád az első natúrkozmetikai terméke, melyet 2022 őszén vezettek be a piacra. Az eddigi érdeklődés és fogyás alapján azt látják, hogy az emberek nyitottak az újdonságra, különösen a mentes, természetes összetevőket tartalmazókra.
A fenntarthatóság oly módon jelenik meg a Natural Care termékcsalád tagjainál, hogy csak olyan növények hatóanyagait tartalmazzák, melyeket nem fenyeget a kihalás veszélye, bőségesen rendelkezésre állnak. Az összetevőket a hatékonyságuk szerint választják ki, az alapján, hogy az adott terméknek például a tisztítás, a hidratálás vagy éppen a bőr feszesítése a fő feladata.
– A csomagolás kialakításakor megvalósuló tudatosságot is fontosnak tartjuk, a flakon és a címke is ugyanabból az anyagból készül, ezzel segítve az újrahasznosíthatóságot, valamint tudatos erdőgazdálkodásból (FSC-tanúsítvány) származó papírdobozokat használunk, melyek nem tartalmaznak színezőanyagot, csak annyit, hogy a terméken szereplő információk olvashatóak legyenek, így az újrahasznosítás még gördülékenyebben történhet – mutat rá Bartek Kata, a Superio Kft. márkamenedzsere.
Az idei évre célul tűzték ki, hogy a Natural Care termékcsalád elérhetőségét megerősítsék, ismertségét növeljék. Ezenkívül a férfi természetes bőrápolás kategóriába is várnak újdonságokat.
– A különleges, vörös cédrus, citrom – verbéna, mountain pepper és a vetiver illatokban elérhető természetes férfi kozmetikai család bővülni fog. A tusfürdő és sampon mellé a borotválkozáshoz kapcsolódó újdonságok érkeznek. Mindezek mellett a funkcionális, tudatos bőrápolást követő vásárlóinknak is tudunk majd új, vitaminos arcápoló termékeket ajánlani. Fontosnak érezzük a természetes összetevőket kommunikálni a vásárlók felé, így a teljes márkára igaz, hogy a csomagolásokon megjelenik a természetes összetevők aránya – nyilatkozza a márkamenedzser.
Megújult kozmetikai termékcsalád
A kozmetikai készítmények piacán továbbra is hódítanak a természetes eredetű, organikus összetevőket tartalmazó verziók, ám most már nem elég ez, hanem a hatékonyság is előtérbe került. Az emberek keresik a hatásos, kellemes illatú, de természetes eredetű, fenntartható termékeket. A vásárlók és beszerzők is kezdenek egyre tájékozottabbak lenni ebben a kategóriában, és kérik a zöld mivolt igazolását tesztekkel, minősítésekkel. Ez egy jó irány afelé, hogy olyan termékek maradjanak a polcokon, amelyek valóban környezetkímélők.
– A 2022-es év a kozmetikai családunk számára a megújulást jelentette – mondja Szabó Ádám, a Chemcore Zrt. marketingvezetője, aki azt a megfigyelését is megosztja lapunkkal, hogy ezen termékkör fogyasztóinak egyre több fenntarthatósági szempont lesz fontos a vásárlás során, mind a beltartalomra, a csomagolásra, a felhasználásra, mind pedig a gyártó vállalatra vonatkozóan.
– 2023-ban bevezetjük a megújult kozmetikai családunkat, melynek kifejlesztése során az volt a célunk, hogy egy fenntartható, hatékony és szerethető terméket hozzunk létre, mely tökéletes társ a mindennapi természetes szépségápolásban. Ezenkívül a szenzitív vegyi termékeinket dermatológiai teszteken vizsgáltattuk be, és sikeresen szerepeltek, ezért a jövőben csomagolásukon megtalálható lesz a dermatológiai teszt jelzés is – vetíti előre Szabó Ádám.
Az idei évben a fogyasztók elköteleződésének növelésére két kampánnyal is készülnek, a médiamixüket pedig a fő célcsoportjuk fogyasztási szokásai alapján digitális fókusszal viszik, kiegészítve trade aktivitásokkal.
Szalonszépségű bőr otthon
A BioContour márka 2020-ban indult hódító útjára, amikor Székesfehérváron megnyitották a két exkluzív referencia szépségszalonjukat.
– Magyarországon egyedülálló technológiával dolgozunk, amely svájci alapokon nyugszik és általunk lett továbbfejlesztve. Olyan komplex alakformáló, méregtelenítő, anti-cellulite és anti-aging kezeléseket végzünk, melyek a valódi nők valós problémájára személyre szabott, eredményes megoldásokat kínálnak – ismerteti Bödő Szilvia, a Biocontour International Kft. ügyvezető igazgatója.
A cégnél azt tapasztalták, hogy nem elég a professzionális szalonban végzett kezelés, ugyanis a vendégek szeretnék otthonukban is folytatni a megfelelő bőrápolási rutinjukat a tartós és hosszú távú eredmény érdekében.
– Ez inspirált minket arra, hogy hosszú kutató- és fejlesztőmunka eredményeképpen létrehozzuk a BioContour natúr kozmetikai termékcsaládot. A termékfejlesztés során az elsődleges inspirációnk az volt, hogy natúr, ugyanakkor professzionális, magas hatóanyagtartalmú, hatékony, egyszerre több bőrproblémára megoldást nyújtó termékeket alkossunk. Ilyen például az azonnali feszesítő hatású randi szérumunk, mely mára már igazi slágertermékké vált, a ránctalanító testápolónk, és nyáron fogjuk piacra dobni a fényvédő hatású ránctalanító és anti-cellulit hatású napozókrémünket is – sorolja újdonságaikat Bödő Szilvia.
Termékeik különlegességét a növényi botoxként működő acmella virág kivonata adja, mely egy igazi luxus összetevő, illetve az, hogy ellenőrzött, Naturix minősítéssel rendelkező 97-100%-ban natúr kozmetikumok.
– 2022 november óta 9 termékünkkel már a Rossmann polcaira is bekerültünk, ami egyértelműen a márkában levő potenciálokat és növekedési lehetőséget bizonyítja. Idén nyáron érkezünk is egy új, óriási durranással. Új egyedi anti-aging hajápolási termékcsaládunkat Geszler Dorottya, a legendásan szép műsorvezető hölgy ihlette. Dorottya a fejlesztésben is részt vett, és méltán vált a termékcsalád nagykövetévé – teszi hozzá az ügyvezető igazgató. //
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >