Közepes magyar cégek is keresnek partnert Szingapúrban
A magyar-szingapúri kereskedelem nagyobb részét multinacionális cégek házon belüli forgalma adja, de számos közepes méretű magyar vállalkozás is keres ott partnert – mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára a két ország üzletembereinek találkozóján szerdán Budapesten.
Bilek Péter, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnökhelyettese ismertette: a két fél tavalyi áruforgalma 400 millió dollár volt, és a bővülést a magyar kormány keleti nyitást szorgalmazó gazdaságpolitikája is serkenti.
Az elnökhelyettes beszélt arról is, hogy Magyarország remek geográfiai elhelyezkedésének és kiváló logisztikai adottságainak köszönhetően kapu lehet a szingapúri cégek számára európai kapcsolataik fejlesztéséhez.
Szatmáry Kristóf kiemelte: Szingapúr maga a 22. század, amely három térség – Kína, India és az Asean országok (Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége) – metszéspontjában helyezkedik el, Magyarország pedig az EU keleti kapuja, és azok a cégek, amelyek itt megjelennek, egyúttal belépnek Közép-Kelet-Európa többi országába is.
Magyarország rájött arra, hogy az uniós tagság nem old meg mindent, és a nyugati eszközök sem vehetők át maradéktalanul, ezért fordult – egyebek mellett – az ázsiai munkakultúra felé – mondta. A munkaalapú társadalom megteremtése során folyamatosan nő a foglalkoztatás, amely a következő 7-8 évben 20 százalékkal emelkedik Magyarországon – mondta.
A szingapúri cégeknek azért érdemes Magyarországra jönniük, mivel csökkent a munka járulékterhe, és előnyös a befektetők számára az új Munka törvénykönyve is – tette hozzá az államtitkár.
R. Narajana Mohan, a Szingapúri Üzleti Szövetség alelnöke kiemelte a már Magyarországon jelenlévő szingapúri beruházók közül az elektronikai iparban tevékenykedő Flextronics-ot – amely 6300 főnek ad munkát – valamint a kisebb, de csaknem félszáz embert foglalkozató, a fémiparban érdekelt Patek Precision Kft.-t.
(MTI, NGM)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >