Közép-Európa legjelentősebb stratégiai és szakmai csúcstalálkozója
A BrandFestival trendLAB a hazai reklámiparág több mint 20 szaktekintélyeinek bevonásával vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit. A vezetőkből álló grémium a döntéshozatali mechanizmusok, a kognitív torzítások és a viselkedés-közgazdaságtan aktualitásai kapcsán vonta le a következtetéseket, melyek az októberi konferencia vezérfonalát alkotják.
Egyre inkább gyorsuló világunkban a szervezet- és vezetőfejlesztésben, a kommunikációs trendek ismeretében lépést kell tartani a változásokkal. Az a túlélőkészlet, amivel a vezetők korábban rendelkeztek, ma már nem működőképes. Olyan kihívásokkal kell szembe néznünk, amelyek befolyásolják a teljes média- és reklámpiaci értékláncot, a médiapiaci szereplők üzleti modelljeit, a vásárlók médiafogyasztását, termék- és szolgáltatásvásárlási szokásait.
BrandFestival trendLAB – trendek, amik a jövőt formálják
A reklám- és kommunikációs iparág hazai vezetőiből álló grémium a jelen tendenciái alapján vizsgálta a jövő marketing-kommunikációs trendjeit, elsősorban a magyar piac sajátosságait figyelembe véve. A BrandFestival programalkotásának alapjául szolgáló, demokratikus-konferenciamodell keretében szervezett „master mind” találkozókon az üzleti környezetet meghatározó, néhány nagyobb ívű, és pár azonnal is érzékelhető trendet sikerült meghatározni. A számos stratégiai fontosságú terület közül kiemelkedett a fogyasztókkal való kapcsolat-teremtés/bevonás jelentősége.
Hogyan befolyásolja a viselkedés-közgazdaságtan az üzleti sikereket?
A Nobel-díjas Daniel Kahneman és Amos Tversky izraeli-amerikai pszichológusok, valamint Dan Aiely, az emberi döntés irracionalitásának legelismertebb szakértője nyomán
az üzleti világban számos viselkedés-pszichológia által ismert kognitív torzítás létezik, ami nagyban befolyásolja a vásárlási attitűdöt és ezzel a vállalatok nyereségességét és marketing stratégiáját.
Október 28-29-én többek közötti az alábbi hat fogyasztói döntést befolyásoló torzításé lesz a főszerep:
- Veszteségkerülés (loss aversion) – Félelem a veszteségtől = kétszeres konverziós ráta.
- Hiánytorzítás (scarcity bias) – A valós, vagy gerjesztett készlethiány felkorbácsolja az érdeklődést.
- Társadalmi bizonyíték (social proof) – Ha mások is ajánlják, akkor megnő a vásárlási hajlandóság.
- A választás paradoxona (paradox of choice)- A bőség zavara kontraproduktív is lehet.
- Mentális horgonyzás (anchoring effect) – Ártorzító kedvezmények, félrevezető akciók.
- Csali hatás (decoy effect) – A visszautasíthatatlan kettő az egyben ajánlatok.
Az „irracionális fogyasztói döntések” megértése a korábbiaktól gyökeresen más kommunikációs kompetenciákat, stratégiai tervezést igényel. Ennek a megértésében segít
Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozója idén, 2021. október 28-29-én, a Budapest Music Centerben a „Viselkedéstudomány” alapgondolata mentén elemzi a jövőt – számos nemzetközi top speaker és hazai előadó segítségével: http://brandfestival.hu/
A BrandFestival trendLAB tagjai:
- Barna Tamás: Republic Group, ügyvezető, a BrandFestival elnöke
- Bene Nikolett: ex. Spar, head of e-commerce
- Bóna Richárd: freelance consultant, monsunkft., ex.ceo
- Burka Szilvia: Praktiker Magyarország, marketing manager
- Csepreghy Nándor: Miniszterelnökség volt parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes
- Csikesz Erika: TV2, értékesítési igazgató
- Dr. Berkes Péter: BrandFestival, szakmai igazgató
- Dudás Gergely: R-time, ügyvezető igazgató
- Furák András: Republic Group, portfólió-igazgató
- Gabriel Marton: Michelin, business segment manager (brand director) KLEBER & T3 brands – Europe, Middle East and Africa
- Goneth Jácint: Promolab.Io, head of business development
- Göncz Gábor: Sanofi, head of marketing
- Komándi Krisztián: Frontìra strategic design consultancy, consultant, behavioural science
- Márton Szabolcs: Republic Group, kreatívigazgató, a BrandFestival kreatív vezetője
- Nád-Kántor Mariann: Cofidis, márka- és marketingkommunikációs vezető
- Neszveda Gábor: Magyar Nemzeti Bank, senior researcher
- Oláh Peter: Lego, head of marketing
- Pessenlehner Dóra: Coca-Cola Hellenic Bottling Company, shopper marketing manager
- Pogátsa Zoltán: Nyugat-magyarországi egyetem, magyar közgazdász, szociológus, habilitált egyetemi docens, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője
- Schuster Roland: De’Longhi, marketing manager, Romania&Hungary kitchen, home&comfort categories
- Szili Tímea: Futureal/Cordia Group Marketing & Communications Director
- Szászi Barnabás Imre: Eötvös Loránd University, Decision lab, head of behavioral insight unit at the decision lab
- Tasi Dóra: Jacobs Douwe Egberts, category manager
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >Önelfogadásról, önfelszabadításról és a hétköznapok ajándékáról – Együtt okosodtunk! (Business Days 2024 2. rész)
A Business Days pénteki napja az egész heti megfeszített figyelem…
Tovább olvasom >