Közeledő élelmiszerválság
A népességnövekedés és az étkezési szokások változása miatt az elkövetkező néhány évtized jelentős kihívás elé állítja a világ agráriumát. A K&H Bank júniusi Agrár Klubjában a szektor hazai szakemberei keresték a válaszokat az élelmezés sürgető kérdéseire.
– 2050-ig a világnépesség mintegy 30%-kal, az élelmiszer iránti kereslet viszont 70%-kal fog nőni, miközben a mezőgazdasági termőterületet már nem tudjuk érdemben növelni. Jogosan merül fel a kérdés, hogy képesek leszünk-e a rendelkezésre álló szűkülő erőforrásokból 9 milliárd ember növekvő élelmiszerigényét biztosítani? – nevezte meg a problémát Tresó István, a K&H Agrárfejlesztési főosztályvezetője.
A válság összetett. A népességnövekedés mellett az átalakult étkezési szokások is markánsan befolyásolják az élelmiszer-előállítás jövőjét, ahogy azt dr. Popp József, a Debreceni Egyetem professzora ismertette:
– A következő évtizedekben jelentős étrendváltozás fog bekövetkezni a magas hozzáadott értékű élelmiszerek javára. Erőteljes növekedés várható a hús és a tejtermékek fogyasztásában. Ez maga után vonja, hogy a takarmány előállítására felhasznált földigény is jelentősen megnő.
Megoldást egyrészt a baromfi- és halhús-előállítás növelése jelentene, minimalizálva az élősúlyra jutó takarmányfelhasználást, másrészt egy átfogó élelmiszer-politika, mely biztosítaná a megtermelt élelmiszerek arányos elosztását. //
Kapcsolódó cikkeink
Súlyos éhínség fenyegeti a kelet-afrikai térséget
Több százezer embert fenyeget éhhalál Kelet-Afrikában, ahol máris több mint…
Tovább olvasom >A SPAR Akcióterv segíti a spórolást
Előrelátással, tudatosan, az akciókat, a hűségkártyát és a kuponokat jól…
Tovább olvasom >Drasztikus lépésekkel spórolnak a kiskereskedelmi láncok
Az egyre növekvő energiaárak nem várt lépéseket eredményeznek. Néhány európai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >