Közel három évi csúcsra emelkedett a francia fogyasztók bizalma
Közel hároméves csúcspontra emelkedett februárban a francia fogyasztói bizalmi index a francia statisztikai hivatal (Insee) szokásos havi felmérésének szerdán közölt eredményei szerint.
A januári 90 pontról februárban 92 pontra növekedett az index. Ez kedvezőbb az elemzők által várt 91 pontnál, ám az értéke még mindig messze alatta van a 100 pontos hosszú távú átlagnak.
Némileg, 2-2 ponttal, javult a háztartások véleménye múlt- és jövőbeli pénzügyi helyzetükről, és egyre többen ítélik meg úgy, hogy eljött az ideje a nagyösszegű vásárlásoknak. Ezzel párhuzamosan csökkent azok aránya, akik takarékoskodni készülnek egy esetleges rosszabb jövőre készülve.
Javulni látják a franciák az életszínvonalat is, és kevesebben tartanak a munkanélküliségtől, de azért a mutatók értéke ebben a két kategóriában továbbra is jóval alacsonyabb a hosszú távú átlagnál.
A francia gazdaság fellendüléséről tanúskodott a szolgáltató szektor és feldolgozóipar gazdasági teljesítményét együttesen mérő kompozit beszerzésimenedzser-index, amelynek értéke februárban 52,2 pontra növekedett a januári 49,3 pontról a múlt héten közölt adatok szerint. Az euróövezet második legnagyobb gazdasága 2011 közepe óta a legerősebb növekedést mutatta, miután az árak csökkenése felpörgette a fogyasztók költekezési kedvét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jelentősen nőtt a magyar családok külföldi utazásra fordított költése
Töretlen a fogyasztói bizalom erősödése, ennek egyik legfontosabb jeleként a…
Tovább olvasom >Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >További cikkeink
Bővülhet az online árfigyelő
A családok védelme, az infláció alacsony szinten tartása és a…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >