Közel három évi csúcsra emelkedett a francia fogyasztók bizalma
Közel hároméves csúcspontra emelkedett februárban a francia fogyasztói bizalmi index a francia statisztikai hivatal (Insee) szokásos havi felmérésének szerdán közölt eredményei szerint.
A januári 90 pontról februárban 92 pontra növekedett az index. Ez kedvezőbb az elemzők által várt 91 pontnál, ám az értéke még mindig messze alatta van a 100 pontos hosszú távú átlagnak.
Némileg, 2-2 ponttal, javult a háztartások véleménye múlt- és jövőbeli pénzügyi helyzetükről, és egyre többen ítélik meg úgy, hogy eljött az ideje a nagyösszegű vásárlásoknak. Ezzel párhuzamosan csökkent azok aránya, akik takarékoskodni készülnek egy esetleges rosszabb jövőre készülve.
Javulni látják a franciák az életszínvonalat is, és kevesebben tartanak a munkanélküliségtől, de azért a mutatók értéke ebben a két kategóriában továbbra is jóval alacsonyabb a hosszú távú átlagnál.
A francia gazdaság fellendüléséről tanúskodott a szolgáltató szektor és feldolgozóipar gazdasági teljesítményét együttesen mérő kompozit beszerzésimenedzser-index, amelynek értéke februárban 52,2 pontra növekedett a januári 49,3 pontról a múlt héten közölt adatok szerint. Az euróövezet második legnagyobb gazdasága 2011 közepe óta a legerősebb növekedést mutatta, miután az árak csökkenése felpörgette a fogyasztók költekezési kedvét. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >Nagy István: el kell nyernünk a fogyasztók bizalmát
Az agrárágazatot érintő fejlesztések mellett el kell nyernünk a fogyasztók…
Tovább olvasom >Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >