Közel ezer kiállító az OMÉK-on
Szerdán kezdődik az idei Országos Mezőgazdasági Kiállítás és Vásár (OMÉK), ahol bemutatkozik a hazai agrárium színe-java: az érdeklődők 5 nap alatt „bejárhatják” Magyarországot.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese, a kiállítás egyik főszervezője az MTI-nek elmondta, hogy eddig 940 kiállító jelezte részvételi szándékát, akik közül több mint 500 helyi termelő. Az OMÉK az országos kék túra nyomvonalán haladva gyakorlatilag Magyarország 9 turisztikai régióját képezi le, középpontba állítva a helyi termékeket, családi gazdálkodókat.
Az agrárium egészét felvonultató, szakmai, de egyben hagyományőrző és kulturális eseményre az ország minden részéből, de a határon túlról is érkeznek kiállítók. Most először a díszvendég a Kárpát-medence, 22 termelő érkezik Erdélyből, Felvidékről, Kárpátaljáról. A vásáron a termelők árusíthatják a termékeiket, az érdeklődők pedig nem csak kóstolhatnak, hanem vásárolhatnak is. A programokat színesítik a szervezett bor- és pálinkatúrák.
A 77. OMÉK szeptember 23. és 27. között a hagyományokhoz híven a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban lesz, a belépőket a két évvel ezelőtti árakon értékesítik, az iskolás csoportok számára a részvétel ingyenes. A kiállítás idejére sűrűbben jár majd a 100-as busz, valamint a BKK külön 100E jelzésű buszt indít a Puskás Ferenc Stadion és a Hungexpo között, egyes MÁV-járatok pedig megállnak Kőbánya-felsőn. Az akadálymentes közúti közlekedés érdekében egyes útszakaszokat egyirányúsítanak majd. Ezen felül öt napra a MOL Bubi ideiglenes állomást hoz létre a területen.
Lipcsey György kiemelte: a kiállításon minden eddiginél több, 35 szakmai konferenciát tartanak az öt nap alatt, a hagyományoknak megfelelően lesz mezőgazdasági gépkiállítás, élőállat-bemutató és számos színes program, koncert, valamint régiós bemutatkozás, amely korábban nem volt jellemző az OMÉK-ra.
Megjegyezte, hogy idén a mezőgazdasági és az élelmiszeripari nagy cégek, feldolgozók mellett minden eddiginél nagyobb számban várnak családi gazdálkodókat, valamint az agrárium kis- és középvállalkozóit. Lipcsey György beszámolt továbbá arról, hogy az idei kiállításon aláírják a közösségi agrármarketing kódexet, amely többek között a hazai élelmiszertermékek promóciójának kereteit is meghatározza. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tájékoztatót adott ki az ENAR adatok támogatáspolitikai felhasználásról az Agrárminisztérium
Az uniós forrásból finanszírozott állatalapú támogatások esetében elvárás az állatok…
Tovább olvasom >Egyhangú támogatást kapott a 2027 utáni gazdaközpontú agrárpolitika
Az EU-tagállamok agrárminiszterei tanácsi következtetéseket fogadtak el a 2027 utáni…
Tovább olvasom >Lassú, de folyamatos növekedés jellemzi a napraforgó termelői árát
Az Oil World szakértői a 2023/2024. évihez képest 9 százalékkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >