Közel ezer kiállító az OMÉK-on
Szerdán kezdődik az idei Országos Mezőgazdasági Kiállítás és Vásár (OMÉK), ahol bemutatkozik a hazai agrárium színe-java: az érdeklődők 5 nap alatt „bejárhatják” Magyarországot.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese, a kiállítás egyik főszervezője az MTI-nek elmondta, hogy eddig 940 kiállító jelezte részvételi szándékát, akik közül több mint 500 helyi termelő. Az OMÉK az országos kék túra nyomvonalán haladva gyakorlatilag Magyarország 9 turisztikai régióját képezi le, középpontba állítva a helyi termékeket, családi gazdálkodókat.
Az agrárium egészét felvonultató, szakmai, de egyben hagyományőrző és kulturális eseményre az ország minden részéből, de a határon túlról is érkeznek kiállítók. Most először a díszvendég a Kárpát-medence, 22 termelő érkezik Erdélyből, Felvidékről, Kárpátaljáról. A vásáron a termelők árusíthatják a termékeiket, az érdeklődők pedig nem csak kóstolhatnak, hanem vásárolhatnak is. A programokat színesítik a szervezett bor- és pálinkatúrák.
A 77. OMÉK szeptember 23. és 27. között a hagyományokhoz híven a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban lesz, a belépőket a két évvel ezelőtti árakon értékesítik, az iskolás csoportok számára a részvétel ingyenes. A kiállítás idejére sűrűbben jár majd a 100-as busz, valamint a BKK külön 100E jelzésű buszt indít a Puskás Ferenc Stadion és a Hungexpo között, egyes MÁV-járatok pedig megállnak Kőbánya-felsőn. Az akadálymentes közúti közlekedés érdekében egyes útszakaszokat egyirányúsítanak majd. Ezen felül öt napra a MOL Bubi ideiglenes állomást hoz létre a területen.
Lipcsey György kiemelte: a kiállításon minden eddiginél több, 35 szakmai konferenciát tartanak az öt nap alatt, a hagyományoknak megfelelően lesz mezőgazdasági gépkiállítás, élőállat-bemutató és számos színes program, koncert, valamint régiós bemutatkozás, amely korábban nem volt jellemző az OMÉK-ra.
Megjegyezte, hogy idén a mezőgazdasági és az élelmiszeripari nagy cégek, feldolgozók mellett minden eddiginél nagyobb számban várnak családi gazdálkodókat, valamint az agrárium kis- és középvállalkozóit. Lipcsey György beszámolt továbbá arról, hogy az idei kiállításon aláírják a közösségi agrármarketing kódexet, amely többek között a hazai élelmiszertermékek promóciójának kereteit is meghatározza. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: segítség a fiatal gazdáknak: csaknem 5300 igénylő kap támogatást
A kormány továbbra is azon dolgozik, hogy a gazdák a…
Tovább olvasom >AM: idén korábban érkezik a támogatás az anyatehén-tartóknak
Újabb lépéssel segíti a kormány a ragadós száj- és körömfájás…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >Átadták a Nestlé napelemparkját Szerencsen
Szerencsen átadták a Nestlé közép-európai regionális kávé- és kakaóitalpor-gyártó és…
Tovább olvasom >140 millió visszaváltott palack az ALDI-nál
Az ALDI Magyarország üzleteiben rekordmennyiségű, immár mintegy 140 millió egyszer…
Tovább olvasom >