Közel ezer kiállító az OMÉK-on
Szerdán kezdődik az idei Országos Mezőgazdasági Kiállítás és Vásár (OMÉK), ahol bemutatkozik a hazai agrárium színe-java: az érdeklődők 5 nap alatt „bejárhatják” Magyarországot.
Lipcsey György, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketing vezérigazgató-helyettese, a kiállítás egyik főszervezője az MTI-nek elmondta, hogy eddig 940 kiállító jelezte részvételi szándékát, akik közül több mint 500 helyi termelő. Az OMÉK az országos kék túra nyomvonalán haladva gyakorlatilag Magyarország 9 turisztikai régióját képezi le, középpontba állítva a helyi termékeket, családi gazdálkodókat.
Az agrárium egészét felvonultató, szakmai, de egyben hagyományőrző és kulturális eseményre az ország minden részéből, de a határon túlról is érkeznek kiállítók. Most először a díszvendég a Kárpát-medence, 22 termelő érkezik Erdélyből, Felvidékről, Kárpátaljáról. A vásáron a termelők árusíthatják a termékeiket, az érdeklődők pedig nem csak kóstolhatnak, hanem vásárolhatnak is. A programokat színesítik a szervezett bor- és pálinkatúrák.
A 77. OMÉK szeptember 23. és 27. között a hagyományokhoz híven a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban lesz, a belépőket a két évvel ezelőtti árakon értékesítik, az iskolás csoportok számára a részvétel ingyenes. A kiállítás idejére sűrűbben jár majd a 100-as busz, valamint a BKK külön 100E jelzésű buszt indít a Puskás Ferenc Stadion és a Hungexpo között, egyes MÁV-járatok pedig megállnak Kőbánya-felsőn. Az akadálymentes közúti közlekedés érdekében egyes útszakaszokat egyirányúsítanak majd. Ezen felül öt napra a MOL Bubi ideiglenes állomást hoz létre a területen.
Lipcsey György kiemelte: a kiállításon minden eddiginél több, 35 szakmai konferenciát tartanak az öt nap alatt, a hagyományoknak megfelelően lesz mezőgazdasági gépkiállítás, élőállat-bemutató és számos színes program, koncert, valamint régiós bemutatkozás, amely korábban nem volt jellemző az OMÉK-ra.
Megjegyezte, hogy idén a mezőgazdasági és az élelmiszeripari nagy cégek, feldolgozók mellett minden eddiginél nagyobb számban várnak családi gazdálkodókat, valamint az agrárium kis- és középvállalkozóit. Lipcsey György beszámolt továbbá arról, hogy az idei kiállításon aláírják a közösségi agrármarketing kódexet, amely többek között a hazai élelmiszertermékek promóciójának kereteit is meghatározza. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
30 százalékkal drágult az étkezési tojás az év első felében
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >Közel negyedével esett vissza a nyerstej exportja egy év alatt
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >Befejeződött az aratás Békés vármegyében
Befejeződött az aratás Békésben, a termésátlagok jóval elmaradnak az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >A kisüzemi sörfőzdék a sörkultúra megújításának motorjai
Értékközpontú alternatívát kínálnak a kisüzemi sörfőzdék a nagyipari termelés mellett,…
Tovább olvasom >