Közel egymillió könyvvel járult hozzá a magyar Meki az olvasás népszerűsítéséhez
2020-ban is folytatódik a McDonald’s olvasásnépszerűsítő programja. A 2012-ben indult kezdeményezésnek és folyamatos fejlesztésének köszönhetően eddig közel egy millió könyv került a legfiatalabb hazai olvasók kezébe, tavaly év eleje óta pedig már minden Happy Meal vásárláskor választható könyv a játék helyett. A program folytatásaként idén újabb, a McDonald’s olvasók számára írt exkluzív, 12 részes könyvsorozattal jelentkezik az ’Így neveld a sárkányodat’ történetek, és az abból készült filmek szerzőjeként világhírűvé vált írónő, Cressida Cowell.
Folytatódnak a Lombházi ikrek kalandjai
A történetek hősei a tavaly nagy sikerrel futó első könyvsorozatból már ismert, beszédes nevű Lombházi család tagjai, a tudós édesanya, édesapa és négy mindenre kíváncsi gyermekük. ’A Lombházi ikrek kalandjai a vadonban’ címmel megjelenő, 12 részes sorozat a dinoszauruszok világa után most megint új, messzi tájakra és időkbe repíti az olvasókat. A színes történetszövés mellett az írónő a szórakozva tanulás jegyében izgalmas tényeket is elrejtett a kötetekben. Az olvasók így megtudhatják például, hogy a jegesmedvék valójában nem is fehérek, hogy a dodók a közvélekedéssel ellentétben nem voltak sem kövérek, sem buták, valamint azt is, hogy a tasmán tigrisnek nevezett, sajnos már kihalt faj tagjai a farkasfélék családjába tartoztak.
A Lombházi család történetei interaktív kalandokkal is kiegészülnek, melyek a Happy Meal App®-ban érhetőek el.
Az olvasással kinyílik a világ a gyermekek számára
A családok kitüntetett szerephez jutnak a McDonald’s globális Scale for Good stratégiájában, melynek célja, hogy az étteremlánc a méretét, a márka ismertségét és ebből fakadó lehetőségeit kihasználva a környezetében értéket teremtsen és pozitív változások megvalósulását segítse elő.
A vállalat 2012-ben indította el hazai olvasást népszerűsítő programját. Ennek részeként az első években számos alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyvek kerültek a Happy Meal menükhöz. 2014-ben megjelent a hazai fejlesztésű „Dóri és Marci nyomoz” című kötet, amiből 240 ezer példány talált gazdára. 2016-ban – ismert és pályakezdő – fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országos roadshow keretében a McDonald’s éttermekben.
2019 volt az első év, amikor minden hónapban választhattak könyvet a játékok helyett a Happy Mealt vásárló vendégek. A Lombházi ikrek kalandjai tavaly több mint 300 000 ezer családhoz jutottak el a magyarországi McDonald’s éttermeken keresztül. A vállalat célja, hogy az általuk megjelentetett tartalmas gyermekkönyvekkel a kis olvasók és szüleik közösen élhessék át az olvasás örömét. Mint Kádár Annamária pszichológus, a mesepszichológia szakértője elmondta: „Történetmeséléssel a gyermekek számára kinyílik a világ, az olvasás mint tevékenység pedig a családi együttlét egyik formájává válhat.”
Kapcsolódó cikkeink
A világ több országában magyar felirat lesz a mekis kólás poharakon
Júliustól világszerte több ország McDonald’s éttermeiben találkozhatnak a vendégek a…
Tovább olvasom >Hullámvölgyben a brit McDonald’s – új riválisok, régi gondok
A gyorsétterem-óriás egykor rajongással várt amerikai exportcikk volt a britek…
Tovább olvasom >Egyedi vízre épült terasszal érkezik a McDonald’s a siófoki Plázsra
A McDonald’s új zenei helyszínnel bővíti hazai jelenlétét: a Plázs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Újra jön a Strandok Éjszakája
Idén tizenhatodik alkalommal rendezik meg a Magyar Fürdőszövetség kezdeményezésére a…
Tovább olvasom >Strandválasztás okosan: így változik a Balaton turisztikai térképe
A Balaton továbbra is verhetetlen a hazai nyaralók körében –…
Tovább olvasom >