Közel egymillió könyvvel járult hozzá a magyar Meki az olvasás népszerűsítéséhez
2020-ban is folytatódik a McDonald’s olvasásnépszerűsítő programja. A 2012-ben indult kezdeményezésnek és folyamatos fejlesztésének köszönhetően eddig közel egy millió könyv került a legfiatalabb hazai olvasók kezébe, tavaly év eleje óta pedig már minden Happy Meal vásárláskor választható könyv a játék helyett. A program folytatásaként idén újabb, a McDonald’s olvasók számára írt exkluzív, 12 részes könyvsorozattal jelentkezik az ’Így neveld a sárkányodat’ történetek, és az abból készült filmek szerzőjeként világhírűvé vált írónő, Cressida Cowell.
Folytatódnak a Lombházi ikrek kalandjai
A történetek hősei a tavaly nagy sikerrel futó első könyvsorozatból már ismert, beszédes nevű Lombházi család tagjai, a tudós édesanya, édesapa és négy mindenre kíváncsi gyermekük. ’A Lombházi ikrek kalandjai a vadonban’ címmel megjelenő, 12 részes sorozat a dinoszauruszok világa után most megint új, messzi tájakra és időkbe repíti az olvasókat. A színes történetszövés mellett az írónő a szórakozva tanulás jegyében izgalmas tényeket is elrejtett a kötetekben. Az olvasók így megtudhatják például, hogy a jegesmedvék valójában nem is fehérek, hogy a dodók a közvélekedéssel ellentétben nem voltak sem kövérek, sem buták, valamint azt is, hogy a tasmán tigrisnek nevezett, sajnos már kihalt faj tagjai a farkasfélék családjába tartoztak.
A Lombházi család történetei interaktív kalandokkal is kiegészülnek, melyek a Happy Meal App®-ban érhetőek el.
Az olvasással kinyílik a világ a gyermekek számára
A családok kitüntetett szerephez jutnak a McDonald’s globális Scale for Good stratégiájában, melynek célja, hogy az étteremlánc a méretét, a márka ismertségét és ebből fakadó lehetőségeit kihasználva a környezetében értéket teremtsen és pozitív változások megvalósulását segítse elő.
A vállalat 2012-ben indította el hazai olvasást népszerűsítő programját. Ennek részeként az első években számos alkalommal ismeretterjesztő gyermekkönyvek kerültek a Happy Meal menükhöz. 2014-ben megjelent a hazai fejlesztésű „Dóri és Marci nyomoz” című kötet, amiből 240 ezer példány talált gazdára. 2016-ban – ismert és pályakezdő – fiatal színészek Csukás István meséiből olvastak fel országos roadshow keretében a McDonald’s éttermekben.
2019 volt az első év, amikor minden hónapban választhattak könyvet a játékok helyett a Happy Mealt vásárló vendégek. A Lombházi ikrek kalandjai tavaly több mint 300 000 ezer családhoz jutottak el a magyarországi McDonald’s éttermeken keresztül. A vállalat célja, hogy az általuk megjelentetett tartalmas gyermekkönyvekkel a kis olvasók és szüleik közösen élhessék át az olvasás örömét. Mint Kádár Annamária pszichológus, a mesepszichológia szakértője elmondta: „Történetmeséléssel a gyermekek számára kinyílik a világ, az olvasás mint tevékenység pedig a családi együttlét egyik formájává válhat.”
Kapcsolódó cikkeink
Mond szépen: á! – A nap videója
Régen a reklámiskolákban azt tanították, nem jó reklám az, ahol…
Tovább olvasom >Nagy Bogi Sissiként járja be a Nyugati Pályaudvart a McDonald’s legújabb kisfilmjében
A nemrégiben felújított Nyugati téri McDonald’s étteremmel kapcsolatban makacsul tartja…
Tovább olvasom >Lépj be a MyMeki® UNIVERZUMBA!
A hazai McDonald’s 2024-től kommunikációs szinten is kiemelt figyelmet szentel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Görög uniós biztosjelölt: a közlekedés és a turizmus alapvető pillérei a fenntartható jólétnek és a versenyképességnek
Európának új tervre van szüksége a fenntartható jólét és versenyképesség…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >15 perc hírnév Kínában – A nap videója
15 percre mindenki híres lehet! – van-e, aki nem ismeri…
Tovább olvasom >