Közel 7 milliárd forint a patikák éves bevétele vegyiáru kategóriákból
A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak a vegyiáru kategóriák, amelyekkel 2009. szeptember-2010. augusztusban közel 7 milliárd forint bevételt értek el -állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Ebből több mint egyharmad két kategóriára jut, az arc- és szemránckrémre, valamint a testápoló krémre.
A patikákra 2 százalék jut értékben a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok évi mintegy 300 milliárd forintos, teljes hazai kiskereskedelmi forgalmából. Részarányuk nem változott, az előző évhez viszonyítva.
A csaknem 7 milliárd forintos bevételből az arc- és szemránckrém 19 százalékkal részesedik, míg a testápoló krém mutatója 16 százalék. A két kategóriából csak a drogéria és hipermarket csatornában adtak el többet, mint gyógyszertárakban.
Utánuk a rangsorban a műfogsorrögzítő következik, majd a sampon és a fogkrém 14, 9 illetve 8 százalékkal.
Különösen mely testápolási szereket keresik a fogyasztók patikában? Az arc- és szemránckrém összes, 2009. szeptember-2010. augusztusi kiskereskedelmi forgalmából 20 százalékkal részesednek a patikák. További sorrend: lábhigiéniás termékek 19, testápoló krémek 16, ajakápoló 8, arclemosó 7, sampon 6, fogkrém, kézápoló krém és babaolaj 5-5 százalék.
Említést érdemel, hogy a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes kiskereskedelmi forgalma stabilizálódik. Ugyanis idén január-augusztusban értékben sem, mennyiségben sem változott a boltok bevétele. Némi növekedést ért el az értékesítési csatornák között a gyógyszertár és a drogéria.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyarországon évente mintegy kétmillió tonna élelmiszer-hulladék keletkezik
Az indokolatlan fogyasztás környezeti veszélyeire és a hulladékok újrahasznosításának fontosságára…
Tovább olvasom >„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >