Közel 7 milliárd forint a patikák éves bevétele vegyiáru kategóriákból
A gyógyszertárak kínálatában mind nagyobb szerepet kapnak a vegyiáru kategóriák, amelyekkel 2009. szeptember-2010. augusztusban közel 7 milliárd forint bevételt értek el -állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Ebből több mint egyharmad két kategóriára jut, az arc- és szemránckrémre, valamint a testápoló krémre.
A patikákra 2 százalék jut értékben a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok évi mintegy 300 milliárd forintos, teljes hazai kiskereskedelmi forgalmából. Részarányuk nem változott, az előző évhez viszonyítva.
A csaknem 7 milliárd forintos bevételből az arc- és szemránckrém 19 százalékkal részesedik, míg a testápoló krém mutatója 16 százalék. A két kategóriából csak a drogéria és hipermarket csatornában adtak el többet, mint gyógyszertárakban.
Utánuk a rangsorban a műfogsorrögzítő következik, majd a sampon és a fogkrém 14, 9 illetve 8 százalékkal.
Különösen mely testápolási szereket keresik a fogyasztók patikában? Az arc- és szemránckrém összes, 2009. szeptember-2010. augusztusi kiskereskedelmi forgalmából 20 százalékkal részesednek a patikák. További sorrend: lábhigiéniás termékek 19, testápoló krémek 16, ajakápoló 8, arclemosó 7, sampon 6, fogkrém, kézápoló krém és babaolaj 5-5 százalék.
Említést érdemel, hogy a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes kiskereskedelmi forgalma stabilizálódik. Ugyanis idén január-augusztusban értékben sem, mennyiségben sem változott a boltok bevétele. Némi növekedést ért el az értékesítési csatornák között a gyógyszertár és a drogéria.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >