Nielsen: közel 30 milliárdot sikáltunk el az elmúlt egy évben
Az elmúlt tizenkét hónapban, 2016. március és 2017. február között közel 30 milliárd forint értékben költöttek a magyarok tisztító- és takarítószerekre, mutat rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. Toronymagasan vezetnek az általános tisztítók, a dobogóra még a toalett-tisztítók és az eldobható háztartási törlőkendők kéredzkedtek fel, ez utóbb kettő forgalma ráadásul kétszámjegyű növekedést mutat értékben (+10% és +24%), míg mennyiségben az eldobható törlőkendő népszerűsége nőtt ugrásszerűen, 27 százalékkal. Nyitottak vagyunk a kevésbé tipikus tisztítókra is, például az elektronikaieszköz-tisztítókból majdnem 50 százalékos a növekedés mértéke mennyiségben.
A menetrend szerinti tavaszi nagytakarítás kapcsán vizsgálta meg a Nielsen, mit és milyen mennyiségben vásárolnak a magyarok otthonuk tisztán tartására. A költésekből kiderül, hogy a takarítószerek forgalmára nem jellemző a szezonalitás – avagy nagyjából azonos mértékben és mennyiségben fogy belőlük a boltok polcain.
Az általános tisztítók forgalma értékben meghaladta a 13 milliárd forintot, ez négy százalékkal elmarad az előző évi adatoktól. Ugyanakkor, a számok alapján, bátran bekukkanthatunk egymás mellékhelységébe, ugyanis 10 százalékkal ugrott meg a toalett-tisztítók értékbeli forgalma, több mint 8 milliárdot költöttünk rájuk. Mind népszerűbbek az eldobható háztartási törlőkendők is, mind értékben, mind pedig mennyiségben kimagaslóan teljesített a kategória (+24% és 27%), így lett a takarítószerek egyik nagy favoritja.
Elektronikai eszközeik ápolására és tisztán tartása miatt sem szégyenkezhetünk: a kifejezetten e célt szolgáló tisztítókból mennyiségben 49 százalékkal több fogyott meg az elmúlt tizenkét hónapban. Emellett jönnek fel a száraz bútorápoló kendők is: értékben 7 százalékkal, mennyiségben pedig ötödével (+20%) ugrott meg forgalmuk.
„A magyarok az elmúlt tizenkét hónapban mintegy 50 tonnányi tisztítószert vásároltak” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen vegyi áruért felelős ügyfélkapcsolati vezetője. „A kategóriák természetéből fakadóan ezeket a termékeket jellemzően leginkább hiper- és szupermarketekben, valamint drogériákban vásárolják meg a fogyasztók.”
Egy másik, a vásárlási preferenciákat és kereskedelmi márkákat vizsgáló 2016-os Nielsen kutatás emellett arra világít rá, hogy a vegyi áruk esetében a fogyasztók jobban ragaszkodnak a gyártói márkákhoz, amelyek összesített dominanciája meghaladja a 80 százalékot. Mindazonáltal a takarító- és tisztítószerek esetében tízből kilenc magyar a gyártói márkákra voksol, vagyis ezek piaci részesedése is nagyon magas. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók: 70 százalékban kereskedelmi márkás terméket választ a magyar fogyasztó, ezután következnek az eldobható törlőkendők 64 százalékos saját márkás részesedéssel. (Forrás: Nielsen)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható frissesség
Az ősz beköszöntével nem csupán a természet öltözik új ruhába,…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >Árérzékenységtől a fenntarthatóságig
A fogyasztók árérzékenysége a tisztítószerek kategóriájában is megmutatkozik. Elhagyták a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >