Közel 2500 elektromos töltőpontot épít a Volkswagen a Tesco üzleteinél
A német autógyártó és a brit kereskedelmi lánc Nagy-Britannia legnagyobb elektromos töltőhálózatát építi ki.
A Volkswagen (VW) a következő három évben közel 2500 elektromos töltőpontot telepít a Tesco hatszáz szigetországi üzleteinek parkolóiban – jelentette be az együttműködést a két vállalat.
A VW az elektromos autók vásárlására ösztönözné az embereket azzal, hogy egyszerűbbé teszi az elektromos autók töltését, sok fejtöréstől szabadítva meg őket ezzel – mondta a cég nagy-britanniai vezetőségének tagja, Mike Orford a CNBC-nek.
Azoknak, akik lakásban élnek, és elektromos autót vennének, nincs lehetőségük otthon tölteni az autójukat, mert csak az utcán tudnak parkolni. De ha úgy gondolkodnak, hogy hetente kétszer egyébként is a Tescóban vásárolnak, akkor már életképesnek tűnik az ötlet– magyarázta.
A brit Motorgyártók és Kereskedők Társasága (SMTT) adatai szerint idén 120 ezer alternatív meghajtású járművet helyeztek forgalomba Nagy-Britanniában, 22 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A nagyobb Tesco-üzleteknél telepítendő töltőállomásokon az ügyfelek választhatnak az ingyenes, de lassabb, 7 kw-os, és egy fizetős, de sokkal gyorsabb töltést biztosító 50 kw-os opció közül.
Az „elektromos kutakat” nem csak a Tesco-vásárlók használhatják majd, de a parkolóhelyeket ugyanúgy fogják ellenőrizni, mint a mozgássérült, vagy a baba-mama parkolóhelyeket.
A töltőpontokat a Pod Point töltőhálózat üzemeltető telepíti, és azok a VW ígérete szerint a legtöbb e-autómodellel kompatibilisek lesznek. A vállalatnál a projekttől azt várják, hogy a töltők használata a vásárlók mindennapjainak részévé válik.
Egy kicsit olyan ez, mint amikor a telefonunkat töltjük, a legtöbben nem várunk addig, míg a készülékünk teljesen lemerül – mondta Orford, hozzátéve, a vásárlók egy gyors, akár tíz perces töltésre is beállhatnak autójukkal, amíg vesznek egy doboz tejet az üzletben.
A projekt költségeit a VW és a Tesco közösen viselik, ám annak pontos méretét nem hozták nyilvánosságra, csupán annyit közöltek, hogy több millió font értékű beruházásról van szó. (Kadlót Tibor, vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Új típusú eladáshelyi hirdetőeszközt vezet be Magyarországon a Tesco
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ezért fáradtak nyáron a magyarok
Évente átlagosan 44 óra alvásvesztést okoz a globális felmelegedés egy…
Tovább olvasom >