Közel 250-en képzelték el, milyen lesz a jövő bevásárlóközpontja
Lezárult a logópályázat a Westendben, amire közel 250 alkotás érkezett be. A kiírás szerint idén azt kellett elképzelni, milyen lesz a jövő bevásárlóközpontja és eszerint kellett kreatív tartalommal megtölteni a Westend logóját, a nagy „W” betűt. A szakmai és bérlői zsűri november végén meghozta a döntését és a közönségdíj nyerteseire is fény derült. A legjobb 40 alkotás kikerült a Westend folyosóira, amelyeket egészen január közepéig bárki megnézhet.
Lassan már hagyománnyá válik, hogy ősszel dizájnpályázatot ír ki a Westend valamilyen érdekes és fontos témában, aminek megjelenítésére a logóját ajánlja fel az üzletközpont. Idén egy képzeletbeli utazást kellett tenniük a jövőbe a pályázóknak, azt megálmodva, milyen lesz egy bevásárlóközpont 20-30 év múlva. Lesznek-e még hagyományos boltok és mekkora lesz a mesterséges intelligencia vagy a robotok szerepe a vásárlási folyamatban? Hogyan és mennyire lesznek személyre szabhatóak a vásárlási élmények és milyenek lesznek a plázák közösségi terei a jövőben?
Közel 250 pályázó fantáziáját mozgatták meg annyira ezek a kérdések, hogy újragondolták a Westend konténerlogóját és az ikonikus „W” betűt kreatív tartalommal töltötték meg. A pályázatokat egy szakmai és egy bérlői zsűri is véleményezte. Csorba Eszter, a Westend marketing igazgatója, Orr Máté festőművész, a Várfok Galéria művésze, Lelkes László, a Magyar Képzőművészeti Egyetem docense és Bacsek Júlia kurátor, művészettörténész Fetter Celinának ítélte oda a 300 000 forint értékű szakmai fődíjat. Venczel Zoltán Segítő kéz c. munkája lett a második, Garamvölgyi Anett Próbafülke c. alkotása pedig a harmadik helyezett. Ők 200 ezer, illetve 100 ezer forintot érő Westend ajándékkártyával lettek gazdagabbak. A Kiehl’s különdíját Majsai Richárd Westend, the shopping district c. műve nyerte, a C&A Brandhuber Dominikát (year: 2123 location: Budapest) jutalmazta, a Humanic szerint Jakab Szilvia pályázata (Környezettudatos vásárlás) volt a legjobb, a Vapiano pedig Mészáros Ákos Walóság c. művét tüntette ki. A Westend Facebook oldalán tartott közönségszavazást Mátrai Cintia (Future Westend Style), Galazek Tímea (Place of Technology and Nature) és Borbély Dóra Dominika (Neon Plaza) nyerték meg.
A legjobb negyven alkotásból az eredményhirdetés napján – melynek összefoglaló videója itt megtekinthető – kiállítás nyílt a Westendben. Január közepéig nézhető meg, hogy kreativitásukat szabadon engedve miként képzelték el a jövő bevásárlóközpontját az alkotók, néhány évtized múlva pedig az is kiderül, mi válik ebből valósággá.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható mobilitás a Westendben: úttörő mikromobilitási fejlesztések
A Westend bevásárlóközpont új, „Westend – összekapcsolva a várossal” nevű…
Tovább olvasom >Új vezetők támogatják a Westend látogatói és bérlői üzletágát
Budapest egyik legikonikusabb ingatlan komplexumához új vezetők érkeztek. Karácsonyi András…
Tovább olvasom >Gyűjtést szervezett a Westend és a Gyermekétkeztetési Alapítvány
A Westend a Gyermekétkeztetési Alapítvánnyal együttműködve nehéz körülmények között élő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >