Közel 2,2 millió euró támogatás a borászati termékek külpiaci promóciójához
Közel 2,2 millió euró támogatást igényelhetnek hegyközségek, szőlészeti, borászati termelők a borászati termékek harmadik országokban 2015 és 2017 közötti promóciójához, a földművelésügyi miniszter erről szóló rendelete a Magyar Közlöny legfrissebb számában jelent meg.
A támogatás olyan programhoz igényelhető, amely az oltalom alatt álló, eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek harmadik országokban történő megismertetését és promócióját célozza. A célországok között van az Amerikai Egyesült Államok, Fehéroroszország, Japán, Kanada, Kazahsztán, Kína, Mexikó, Oroszország, és Svájc.
A Fazekas Sándor miniszter aláírásával megjelent rendelet szerint az akció időtartama a három évet nem haladhatja meg, a meghatározott célországok valamelyikére, vagy ezek közül több célországra kell irányulnia, és legalább 10 akcióból kell állnia. Az akció olyan tevékenységek összessége, amely egy borpiaci éven belül valósul meg, és megfelel a mezőgazdasági termékpiacok közös szervezésének létrehozásáról szóló európai parlamenti és tanácsi rendeleteknek. A program időtartama nem lehet rövidebb, mint egy év, illetve amennyiben annál kisebb időtartamú, akkor legalább három különböző intézkedéstípust meg kell valósítania.
A rendelet szerint a programot a borpiaci éveknek megfelelő éves időszakokban kell megvalósítani. A megvalósítás idén május elsejétől a 2016/2017-es borpiaci év végéig tarthat.
A támogatási keretösszeg a 2014/2015-ös borpiaci évben 724 000 euró, a 2015/2016-os borpiaci évben 458 500 euró, a 2016/2017-es borpiaci évben 1 millió euró. A támogatás mértéke a támogatásra jogosult költségek 50 százaléka. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 ezer euró, legfeljebb 250 ezer euró.
Programjavaslatot benyújthat hegyközségi tanács, valamint hegyközség, szőlészeti termelő, borászati termelő, szőlészeti és borászati felvásárló, továbbá olyan civil szervezet, amely tagjainak legalább 75 százaléka szőlészeti termelő, borászati termelő, szőlészeti és borászati felvásárló, valamint a szervezet szőlészeti és borászati tevékenységet végez. Kérelmező lehet még gazdasági társaság, amelynek legalább egy tulajdonosa hegyközségi tag.
A program megvalósítása során a promóciós anyagokon a Magyar Bor arculati kézikönyv elemeinek alkalmazása szükséges, amely a Magyar Turizmus Zrt. honlapján érhető el. A rendelet részletesen meghatározza az elszámolható költségeket, és szabályozza az akciók megvalósítását is. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Furmint Február Nagy Kóstoló több mint nyolcvan borászattal
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával…
Tovább olvasom >Visszaesett a francia bor- és szeszexport tavaly
Tavaly 15,56 milliárd euró értékben exportált Franciaország bort és szeszesitalokat,…
Tovább olvasom >Rosszabb a magyar cégek termelékenysége, mint bárhol az unióban
A GKI Gazdaságkutató Zrt. friss elemzése szerint 2010 és 2023…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >Koleszterinszint újragondolva: gyógyszer, mikroszterolok, intervall tréning
A koleszterinszint az egészség egyik csendes indikátora. Az évek során…
Tovább olvasom >