Közel 200 hazai vállalkozás a Tesco Beszállítói Akadémia első konferenciáján

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 11. 15. 10:13

A Tesco a Vidékfejlesztési Minisztérium szakmai támogatásával indította útjára a Tesco Beszállítói Akadémia elnevezésű programsorozatát. Az áruházlánc felelős kereskedőként a magyar termelői bázis megerősítésében és a kormányzat vidék- és gazdaságfejlesztési törekvéseiben kíván részt venni rendezvénysorozatával. A Dr. Kardeván Endre államtitkár által megnyitott konferencián olyan előadások hangzottak el, melyek a magyar élelmiszeripari kis- és középvállalkozások számára kínálnak hatékony üzleti megoldásokat. Az érdeklődők kézhez kapták a Tesco ingyenes kiadványát is, amely egyedülálló módon foglalja össze a szektor számára nélkülözhetetlen tudnivalókat.

A kezdeményezés fontosságát jelzi, hogy a program lebonyolításában partneri szerepet vállalt a Vidékfejlesztési Minisztérium, és november 15-én otthont adott a nyitókonferenciának. A rendezvényt, Dr. Kardeván Endre, élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár nyitotta meg, hangsúlyozva az összefogás fontosságát a Magyarország húzóágazatának számító élelmiszeripar területén.


„Magyarország kormányának kiemelt feladatai közé tartozik a fogyasztók magas minőségű élelmiszerekkel történő ellátása, az élelmiszer-ellátási lánc hatékonyságának növelése” – mondta Dr. Kardeván Endre. „Elismerésre méltó az az erőfeszítés, amelyet a Tesco a Beszállítói Akadémia program keretében annak érdekében végez, hogy növelje a magyar áruk forgalmát, megerősítve ezáltal a magyar termelői és feldolgozói bázist. Ez a törekvés segíti a magyar vidékfejlesztési, és a készülő élelmiszerlánc-biztonsági stratégia célkitűzéseinek megvalósulását és a fejlesztési programoknak köszönhetően – a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások munkahelyteremtő ereje révén – növekedni fog az új munkahelyek száma is” – tette hozzá az államtitkár.

„Míg a magyar élelmiszeripar kiváló minőségű élelmiszerek előállításában jeleskedik, sokszor hiányzik az a felkészült szakmai háttér, amellyel sikeresen javulhatnának az üzleti mutatók is. A Tesco ennek orvoslására dolgozta ki beszállítói stratégiáját, melynek fő célja, hogy megtalálja a helyi, jó minőségű termékeket gyártó kis- és középvállalkozásokat, stabil partnerségi viszonyt alakítson ki velük, és országos beszállítókká erősödött partnereinek export piacokat biztosítson a Tesco globális hálózata révén” – mondta Ashley Hicks, a Tesco-Global Áruházak Zrt. kereskedelmi igazgatója.

A stratégia fontos része a hatékony üzleti modellek közvetítése, a lehetőségek bemutatása és a tudásátadás, amelyet az áruházlánc a most életre hívott Tesco Beszállítói Akadémia keretében kíván megvalósítani.

Szintén nyitóbeszédében emelte ki Ashley Hicks, a Tesco kereskedelmi igazgatója, hogy ma már nemcsak a prémium termékek előállítása, de a megfelelő üzletpolitika is alapvető fontosságú az élelmiszeripari termékek kiélezett piaci versenyében. A Tesco ebben segíti a magyar vállalkozásokat, és arra törekszik, hogy 3-5 éven belül nettó exportőrré váljon.

Az elhangzó felvetésekre kínáltak többféle megoldást az első Tesco Beszállítói Akadémia előadásai, melyek – számos más téma mellett – elsősorban a finanszírozás, termékfejlesztés, marketing, minőségbiztosítás és élelmiszerexport területére koncentráltak. Bödőcs Róbert, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal főosztályvezetője az exportlehetőségekről beszélt előadásában, míg Szenes Gábor az általa jegyzett és a Tesco által publikált, Üzleti tanácsok kicsiknek és nagyoknak című kiadvány szerzőjeként sorolt fel kifejezetten a KKV szektor kihívásaihoz igazított üzleti megoldásokat.

Raskó György, agrár-közgazdász és Toma Pál, az Eximbank vezető szakértője a hazai élelmiszeripari kis- és középvállalkozások jelenlegi helyzetéről és finanszírozási lehetőségeiről számolt be, míg a Tesco szakemberei – többek között – az aktuális minőségbiztosítási elvárásokat ismertették. Összefoglalták tapasztalataikat az áruházlánc olyan partnerei is, akik már részt vettek a Tesco korábbi fejlesztési projektjeiben. Végül sor került a magyar termék rendelet bemutatására ZQ, a Magyar Termék Nonprofit Kft. munkatársának tolmácsolásában.

A nagy számban megjelent kis- és középvállalkozások vezetői elégedetten nyilatkoztak a konferencián elhangzottakról. Többen éltek azzal a lehetőségükkel is, hogy egy rövid kérdőívet kitöltve már most javasoljanak új témákat, hiszen a Tesco Beszállítói Akadémia folytatódni fog. A rendezvény szervezői a tervek szerint 4 konferenciát és 2 regionális beszállítói fórumot tartanak jövőre.

Kapcsolódó cikkeink