Közel 20 ezer családnak segítettek a SPAR vásárlói az idei Adni Öröm! adománygyűjtés keretében
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! adománygyűjtő akciója révén 2022-ben 143 tonna élelmiszerből készülhetett ajándékcsomag, amelyet 19.500 családnak juttatnak el még az ünnepek előtt a szeretetszolgálat munkatársai. Idén személyes jókívánságaikat is elküldhették a vásárlók az adományozottaknak a www.adniorom.hu weboldalon keresztül.
Az Adni Öröm! karácsonyi élelmiszer-adománygyűjtő akcióban az adakozó emberek egyfajta névtelen jótevői egy másik családnak, amelynek tagjait nem ismerik. Azért, hogy az ajándékozás élménye valamelyest meghittebbé váljon, idén az ajándék mellé személyes üzeneteiket is eljuttathatták az adományozók a rászoruló családoknak. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország immár több mint negyedszázada szervezi meg karácsony előtti akcióját, az idei volt a 26. ilyen alkalom.
„A gyűjtésre kijelölt üzletekbe 3.000 önkéntesünk települt ki 2022. december 15. és 20. között, arra buzdítva a vásárlókat, hogy aki teheti, ajándékozzon tartós élelmiszert a rászoruló embereknek. Ebben az esztendőben is több tízezren tették ezt meg, amelynek köszönhetően 143 tonna tartósélelmiszer-adomány gyűlt össze. A jótékonysági kezdeményezés sikeréhez a SPAR és INTERSPAR üzletek, valamint a SPAR Online shop vásárlói több mint 7,3 millió forint felajánlással járultak hozzá a személyesen vagy online megvásárolt adománykártyákon keresztül. A felajánlott tartósélelmiszerek és a befolyt pénzösszeg segítségével idén 19.500 ajándékcsomagot állítottak össze munkatársaink, s juttatják el azokat még az ünnepek előtt a leginkább rászoruló családoknak”
– mondta el Romhányi Tamás, a szervezet kommunikációs vezetője.
A SPAR Magyarország felkérése készült idei kutatás szerint a 18-65 éves lakosság 78 százaléka legalább egyszer már adakozott valamikor, minden harmadik megkérdezett pedig rendszeresen adományoz. A válaszadók leggyakrabban az ünnepi időszakokban jótékonykodnak és ezt legnagyobb arányban személyes módon szeretik megtenni: az üzletekben kihelyezett adománygyűjtő perselyekbe dobva, közvetlenül átadva a rászorulóknak, üzletekben termék átadásával, illetve személyesen az adománygyűjtő szervezetekhez fordulva.
„Ezért is fontos, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálat több ezer önkéntese települ ki a SPAR és INTERSPAR üzleteinkbe, hozzájárulva a sikeres gyűjtéshez. A kutatás szerint az adományozók 43%-a mondta, hogy szinte látják maguk előtt azt, akinek segítenek, tehát érzelmileg is megérinti őket az adományozás. Vállalatunk éppen ezért idén azt is lehetővé tette, hogy a vásárlók a felajánlott élelmiszer mellé személyesen üzenjenek a megajándékozottaknak. Ezt az üzenetet online, vagy Budapesten, a Batthyány téri áruházunkban a személyes adományozáskor egy óriási képeslapra felírva küldhették el”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Az élelmiszercsomagokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által támogatott rászoruló családok, egyedül maradt idősek, fogyatékkal vagy nehéz körülmények között élő emberek kapják. Az adományt előzetesen összeállított címlista alapján viszik házhoz a karitatív szervezet munkatársai, a hajléktalan emberek pedig a nappali melegedőkben vehetik át a számukra összeállított csomagot.
Kapcsolódó cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >