Közel 20 ezer családnak segítettek a SPAR vásárlói az idei Adni Öröm! adománygyűjtés keretében
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! adománygyűjtő akciója révén 2022-ben 143 tonna élelmiszerből készülhetett ajándékcsomag, amelyet 19.500 családnak juttatnak el még az ünnepek előtt a szeretetszolgálat munkatársai. Idén személyes jókívánságaikat is elküldhették a vásárlók az adományozottaknak a www.adniorom.hu weboldalon keresztül.

3 ezer önkéntes települt ki
Az Adni Öröm! karácsonyi élelmiszer-adománygyűjtő akcióban az adakozó emberek egyfajta névtelen jótevői egy másik családnak, amelynek tagjait nem ismerik. Azért, hogy az ajándékozás élménye valamelyest meghittebbé váljon, idén az ajándék mellé személyes üzeneteiket is eljuttathatták az adományozók a rászoruló családoknak. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország immár több mint negyedszázada szervezi meg karácsony előtti akcióját, az idei volt a 26. ilyen alkalom.
„A gyűjtésre kijelölt üzletekbe 3.000 önkéntesünk települt ki 2022. december 15. és 20. között, arra buzdítva a vásárlókat, hogy aki teheti, ajándékozzon tartós élelmiszert a rászoruló embereknek. Ebben az esztendőben is több tízezren tették ezt meg, amelynek köszönhetően 143 tonna tartósélelmiszer-adomány gyűlt össze. A jótékonysági kezdeményezés sikeréhez a SPAR és INTERSPAR üzletek, valamint a SPAR Online shop vásárlói több mint 7,3 millió forint felajánlással járultak hozzá a személyesen vagy online megvásárolt adománykártyákon keresztül. A felajánlott tartósélelmiszerek és a befolyt pénzösszeg segítségével idén 19.500 ajándékcsomagot állítottak össze munkatársaink, s juttatják el azokat még az ünnepek előtt a leginkább rászoruló családoknak”
– mondta el Romhányi Tamás, a szervezet kommunikációs vezetője.
A SPAR Magyarország felkérése készült idei kutatás szerint a 18-65 éves lakosság 78 százaléka legalább egyszer már adakozott valamikor, minden harmadik megkérdezett pedig rendszeresen adományoz. A válaszadók leggyakrabban az ünnepi időszakokban jótékonykodnak és ezt legnagyobb arányban személyes módon szeretik megtenni: az üzletekben kihelyezett adománygyűjtő perselyekbe dobva, közvetlenül átadva a rászorulóknak, üzletekben termék átadásával, illetve személyesen az adománygyűjtő szervezetekhez fordulva.
„Ezért is fontos, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálat több ezer önkéntese települ ki a SPAR és INTERSPAR üzleteinkbe, hozzájárulva a sikeres gyűjtéshez. A kutatás szerint az adományozók 43%-a mondta, hogy szinte látják maguk előtt azt, akinek segítenek, tehát érzelmileg is megérinti őket az adományozás. Vállalatunk éppen ezért idén azt is lehetővé tette, hogy a vásárlók a felajánlott élelmiszer mellé személyesen üzenjenek a megajándékozottaknak. Ezt az üzenetet online, vagy Budapesten, a Batthyány téri áruházunkban a személyes adományozáskor egy óriási képeslapra felírva küldhették el”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Az élelmiszercsomagokat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által támogatott rászoruló családok, egyedül maradt idősek, fogyatékkal vagy nehéz körülmények között élő emberek kapják. Az adományt előzetesen összeállított címlista alapján viszik házhoz a karitatív szervezet munkatársai, a hajléktalan emberek pedig a nappali melegedőkben vehetik át a számukra összeállított csomagot.
Kapcsolódó cikkeink
Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon
2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált…
Tovább olvasom >Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >