Közbeszerzési Hatóság: tavaly az összes közbeszerzés 7 százaléka volt az agrárszektorhoz köthető
Az összes tavalyi közbeszerzés majdnem 7 százaléka volt olyan, ami az agrárszektorhoz köthető – mondta Rigó Csaba Balázs, a Közbeszerzési Hatóság elnöke az M1 aktuális csatorna és a Kossuth Rádió közös műsorában.
Az elnök elmondta, ha a 694 közbeszerzés értékét tekintik, akkor a szektor a teljes összeg 5 százalékát nyerte el, ami mintegy 176 milliárd forintot jelentett.
Elmondta azt is, mivel a gazdaságnak számos olyan területe van, ahol közpénzt használnak fel, ennek ugyanolyan hatékonynak kell lennie, mintha magánberuházásról lenne szó.
„Azaz a támogatás miatt senki ne kényelmesedjen el” – hangsúlyozta.
Nagy István agrárminiszter a Közbeszerzési Hatóság által az Agrárminisztérium számára kedden rendezett szakmai konferencián azt mondta, hogy a költségvetési és uniós források jogszerű, átlátható felhasználása szakszerű, jogkövető munkát igényel, és ebben a Közbeszerzési Hatóság iránymutatásai nagy segítséget jelentenek.
A miniszter a keddi konferencián ismertette, hogy az Agrárminisztérium nemcsak hazai, de uniós pályázati forrásokat is kezel a vidékfejlesztési program keretében, amely 2014 és 2020 között mintegy 1380 milliárd forintnyi meghirdetett támogatást jelent. Hozzátette: a tárca kiemelt célja, hogy megvédje a magyar gazdák érdekeit, és az európai uniós agrártámogatások ne csökkenjenek a következő, 2021-2027 közötti hétéves költségvetési ciklusban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >