Kötődnek a PICK márkához a németek
– Magyarországon is megvan az a fogyasztói réteg, amely hajlandó is, képes is megfizetni a téliszalámi vagy a többi magas minőségű szárazáru árát. Sőt, prémium vörösáruból is növekszik az értékesítésünk – mutat rá magyarországi piac egyik jellemző vonására Ámann Gábor, a PICK Szeged értékesítési és marketingigazgatója. – Ez a hazai fizetőképes kereslet azonban viszonylag kicsi, és kénytelenek vagyunk erősen törekedni az export növelésére, hogy nagy tételben, gazdaságosan tudjunk prémium termékeket gyártani.
Az olasz–magyar Alcisa–PICK standon beszélgetve többek között elmondta azt is, hogy a PICK Szeged termelésének kétharmadát értékesíti belföldön, egyharmadát külföldön. Az export 60 százaléka Németországba megy.
A PICK termékek német piacon való értékesítésére létrehozott közös vállalat rendszeresen reklámozza a „PICK Ungarische Salami”-t. Tavalyelőtt 500 millió forintot költöttek egy németországi tévé-reklámkampányra.
– Minden nagy német lánc belistázta a PICK téliszalámit – tájékoztat Ámann Gábor. – Diszkontokban is ott vagyunk másodmárkánkkal, amelynek minősége nagyjából a Rákóczinak felel meg. Az Aldi Iska márkanévvel forgalmazza. De más értékesítési csatornákban népszerű a Juliska márkanév is.
Vásárlóik többsége Magyarországon járva találkozott a magyar ízekkel, köztük a téliszalámival. Németországban főleg idősebbek veszik a PICK szalámit, ismerik a nevet, kötődnek kellemes emlékeikhez és hűségesek a márkához.
A PICK Szegednél sokat várnak egyik legsikeresebb ez évi újdonságuktól, a snack kolbásztól. Trendi termék, mert beleilleszkedik a fiatalok modern életmódjába, mivel bárhol, bármikor fogyasztható.
Szintén alkalmas a gyors, kényelmes elfogyasztásra a hámozott virsli, kétszer kétdarabos önkiszolgáló csomagolásban.
– Júniusban négy ízzel vezettük be az újdonságot a magyar piacra, és tévékampánnyal támogattuk. Sertéshúsból kevés ilyen virsli kapható a magyar piacon – hívja fel a figyelmet Ámann Gábor a PICK-nél folyó koncepciózus termékfejlesztés legújabb bizonyítékára.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >