Kötelező lesz a Magyar Posta logisztikai szolgáltatását is felajánlania a webshopoknak
A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a kormány tervezi, hogy előírja a webshopoknak, hogy felajánlják a Magyar Posta logisztikai szolgáltatását vásárlóiknak. A rendelet részleteit a kormány még nem tette közzé, így a piaci szereplők is bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy milyen változásokat hoz majd a szabályozás a gyakorlatban.
A rendelet a „postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet módosításáról” címet viseli. A rendelet második paragrafusa az e-kereskedelemben tevékenykedő vállalkozásokra vonatkozik.
A rendelet értelmében a webshopoknak fel kell kínálniuk a Magyar Posta Logisztikát választható kiszállító partnerként a távollévők között kötött szerződések alapján értékesített áru kézbesítése érdekében. A rendelet hatályba lépése március végén várható.
A vállalkozók és csomagküldők számára bizonytalanságot kelt a rendelet, mivel a konkrét részleteket még nem hozták nyilvánosságra. Az egyik lehetséges forgatókönyv szerint a webshopoknak egyszerűen fel kell ajánlaniuk a Magyar Posta Logisztikát választható szállítási partnerként a már meglévő szállítók mellett. Ezen változtatás nem feltétlenül hozna drasztikus változásokat a piaci viszonyokban, mivel sok webshop már most is felkínálja az MPL lehetőségét.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >Bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >