Kötelező élelmiszeradomány Franciaországban
A francia parlament szembeszáll az élelmiszer-pazarlással, és a termékek megsemmisítése helyett inkább arra kötelezi a nagyobb áruházakat, hogy az eladatlan, de még emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszereket jótékony céllal adományozzák el, írja a Guardian nyomán az Index.
A politikusok, csütörtök este egyhangúlag szavazták meg az intézkedést, amelyet egy szocialista politikus, Guillaume Garot indítványozott.
– Felháborító azt látni, ahogy a fehérítőt a még fogyasztható élelmiszerekkel együtt öntik a szupermarketek szemeteseibe – indokolta javaslatát az egykori élelmiszeripari miniszter, aki szerint az is járható út, ha az el nem adott élelmiszerekből állateledel készül.
Az új jogszabály egyértelműen megtiltja, hogy a megmaradt élelmiszereket egyéb eladatlan termékekkel összekeverve tegyék ehetetlenné. Sőt, a 400 négyzetméternél nagyobb áruházak jövő év júliusáig kötelesek hivatalos szerződést kötni néhány jótékonysági szervezettel. Amennyiben nem így tesznek, vezetőik 75 ezer eurós (azaz majdnem 25 millió forintos) bírságra, vagy akár két év börtönre számíthatnak.
Az intézkedés célja, hogy 2025-re a felére csökkentse az élelmiszer-pazarlást Franciaországban, hivatalos becslések szerint ugyanis egy átlagos francia évi 25-30 kilogramm élelmiszert dob a szemétbe. A parlament a jövőben ismeretterjesztő előadásokat is tartana az élelmiszer-pazarlásról nemcsak iskolák, hanem vállalkozások számára is.
Ahogy várható volt, a francia élelmiszer-áruházak kifogásolják a törvényt, szerintük a cél és a szándék is helytelen. Azt mondják, számos üzlet már most a kiemelkedő élelmiszer adományozók közé tartozik, és ezt akár hivatalos megállapodásokkal is igazolni tudják. (Index)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Franciaországban lassult az éves infláció júniusban
Franciaországban 2,2 százalékra mérséklődött az éves fogyasztói áremelkedés mértéke júniusban…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >