Kötelezné a cégeket Kína a műanyaghasználat bevallására
Kötelező lesz a kínai éttermeknek, e-commerce platformoknak és kiszállítócégeknek jelenteni, mennyi egyszer használatos műanyagot használtak. A kínai hatóságok rendkívül szigorúan veszik majd ezeket a jelentéseket, ráadásul a cégeknek újrahasznosítási tervekkel is elő kell állniuk, jelentette be Kína kereskedelmi minisztere.
A Kereskedelmi Minisztérium országos rendszert állított fel a retailerek számára, hogy azok pontosan jelenthessék műanyag-felhasználásukat.
A műanyagszennyezés egyike az ország legnagyobb kihívásainak, amit csak nehezít a járvány miatt megnövekedett házhozszállításokból keletkező hulladékmennyiség.
Az év végéig a minisztérium kivonja a forgalomból az egyszer használatos műanyagzacskókat és evőeszközöket, a szívószálakat pedig országszerte betiltja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >Kína nyújtotta be eddig a legtöbb GenAI szabadalmat
A Szellemi Tulajdon Világszervezetének (WIPO) legfrissebb jelentése szerint 2014 és…
Tovább olvasom >Kínai gazdaságélénkítés – a befektetők szem elől tévesztik a lényeget
Az alapanyagpiacokat övező hangulat szeptemberben döntő fordulatot vett, amikor Kína…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >