Kötelezné a cégeket Kína a műanyaghasználat bevallására
Kötelező lesz a kínai éttermeknek, e-commerce platformoknak és kiszállítócégeknek jelenteni, mennyi egyszer használatos műanyagot használtak. A kínai hatóságok rendkívül szigorúan veszik majd ezeket a jelentéseket, ráadásul a cégeknek újrahasznosítási tervekkel is elő kell állniuk, jelentette be Kína kereskedelmi minisztere.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2020/12/china-to-force-firms-to-report-use-of-plastic-in-new-recycling-push-300x174.jpg)
Szigorítanak a hatóságok
A Kereskedelmi Minisztérium országos rendszert állított fel a retailerek számára, hogy azok pontosan jelenthessék műanyag-felhasználásukat.
A műanyagszennyezés egyike az ország legnagyobb kihívásainak, amit csak nehezít a járvány miatt megnövekedett házhozszállításokból keletkező hulladékmennyiség.
Az év végéig a minisztérium kivonja a forgalomból az egyszer használatos műanyagzacskókat és evőeszközöket, a szívószálakat pedig országszerte betiltja.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Rájár a rúd a Sheinre
A Shein, a fast fashion online divatkereskedelem egyik vezető szereplője,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >