Kötelezettségvállalás a veszélyes termékek gyorsabb eltávolítására
Négy nagy online piactér, az Alibaba, az Amazon, az Ebay és a Rakuten-France kötelezettségvállalást írt alá hétfőn a veszélyesnek bizonyuló termékek gyorsabb eltávolítására – jelentette be az Európai Bizottság.
A brüsszeli tájékoztatás szerint az érintett óriáscégek vállalták, hogy két munkanapon belül reagálni fognak a tagállami hatóságoktól kapott értesítésekre, és öt munkanapon belül intézkednek majd a vásárlóktól érkező bejelentések nyomán.
Vállalták emellett, hogy figyelemmel kísérik a visszahívásokra és veszélyes termékekre vonatkozó információkat, amelyek például az uniós riasztási rendszerben rendelkezésre állnak. Külön kapcsolattartó pontokat biztosítanak az uniós tagállami hatóságok számára, valamint képzést és tájékoztatást nyújtanak az eladóknak az EU termékbiztonsági előírásairól, és megkövetelik ezek betartását.
„Az EU-n belül egyre többen vásárolnak az interneten. Az elektronikus kereskedelem új lehetőségeket nyitott, alacsonyabb árakon nagyobb választékot kínálnak. De a fogyasztóknak éppen olyan biztonságban kell lenniük, amikor interneten vásárolnak, mintha boltban tennék. Felszólítom a többi online piacteret, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez, hogy a világháló biztonságosabbá váljon az uniós fogyasztók számára” – szólított fel Vera Jourová fogyasztóvédelemért is felelős uniós biztos.
Az online kereskedelem 2016-ban az EU-n belüli teljes értékesítés 20 százalékát tette ki. A riasztási rendszerben bejelentett veszélyes termékek között is egyre többet árusítanak az interneten.
Az online piacterek és az Európai Bizottság hathavonta felmérik majd a kötelezettségvállalással kapcsolatosan elért eredményeket. (MTI, Bajnok Artúr)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >Új AI-alapú keresőmotort indít az Alibaba kis- és középvállalkozások számára
Az Alibaba International bemutatta Accio névre keresztelt, mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >