Kötelezettségvállalás a veszélyes termékek gyorsabb eltávolítására
Négy nagy online piactér, az Alibaba, az Amazon, az Ebay és a Rakuten-France kötelezettségvállalást írt alá hétfőn a veszélyesnek bizonyuló termékek gyorsabb eltávolítására – jelentette be az Európai Bizottság.
A brüsszeli tájékoztatás szerint az érintett óriáscégek vállalták, hogy két munkanapon belül reagálni fognak a tagállami hatóságoktól kapott értesítésekre, és öt munkanapon belül intézkednek majd a vásárlóktól érkező bejelentések nyomán.
Vállalták emellett, hogy figyelemmel kísérik a visszahívásokra és veszélyes termékekre vonatkozó információkat, amelyek például az uniós riasztási rendszerben rendelkezésre állnak. Külön kapcsolattartó pontokat biztosítanak az uniós tagállami hatóságok számára, valamint képzést és tájékoztatást nyújtanak az eladóknak az EU termékbiztonsági előírásairól, és megkövetelik ezek betartását.
„Az EU-n belül egyre többen vásárolnak az interneten. Az elektronikus kereskedelem új lehetőségeket nyitott, alacsonyabb árakon nagyobb választékot kínálnak. De a fogyasztóknak éppen olyan biztonságban kell lenniük, amikor interneten vásárolnak, mintha boltban tennék. Felszólítom a többi online piacteret, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez, hogy a világháló biztonságosabbá váljon az uniós fogyasztók számára” – szólított fel Vera Jourová fogyasztóvédelemért is felelős uniós biztos.
Az online kereskedelem 2016-ban az EU-n belüli teljes értékesítés 20 százalékát tette ki. A riasztási rendszerben bejelentett veszélyes termékek között is egyre többet árusítanak az interneten.
Az online piacterek és az Európai Bizottság hathavonta felmérik majd a kötelezettségvállalással kapcsolatosan elért eredményeket. (MTI, Bajnok Artúr)
Kapcsolódó cikkeink
Éves élelmiszer-előfizetési programot indított az Amazon
Éves élelmiszer-előfizetési programot kínál az Amazon a Prime-tagok számára, valamint…
Tovább olvasom >Útkeresés az óriások árnyékában: 2024-ben a magyar e-kereskedelmi piac növekedését már az import forgalom hajtja
A hazai e-kereskedelem az elmúlt egy évben olyan átalakuláson ment…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági címkét vezet be az Amazon Belgiumban és Svédországban
Az Amazon Belgiumra és Svédországra is kiterjeszti „Climate Pledge Friendly”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése
A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A…
Tovább olvasom >Érdemes a hazai szárnyasokat választani Márton-nap alkalmából
Idén sem hiányozhat a Márton napi asztalról a libapecsenye. A…
Tovább olvasom >Márton-nap előtt: drágulásra számíthatunk a liba és kacsa esetében?
November 11-én, Szent Márton napján a hagyomány szerint libát illik…
Tovább olvasom >