Kötelezettségvállalás a veszélyes termékek gyorsabb eltávolítására
Négy nagy online piactér, az Alibaba, az Amazon, az Ebay és a Rakuten-France kötelezettségvállalást írt alá hétfőn a veszélyesnek bizonyuló termékek gyorsabb eltávolítására – jelentette be az Európai Bizottság.
A brüsszeli tájékoztatás szerint az érintett óriáscégek vállalták, hogy két munkanapon belül reagálni fognak a tagállami hatóságoktól kapott értesítésekre, és öt munkanapon belül intézkednek majd a vásárlóktól érkező bejelentések nyomán.
Vállalták emellett, hogy figyelemmel kísérik a visszahívásokra és veszélyes termékekre vonatkozó információkat, amelyek például az uniós riasztási rendszerben rendelkezésre állnak. Külön kapcsolattartó pontokat biztosítanak az uniós tagállami hatóságok számára, valamint képzést és tájékoztatást nyújtanak az eladóknak az EU termékbiztonsági előírásairól, és megkövetelik ezek betartását.
„Az EU-n belül egyre többen vásárolnak az interneten. Az elektronikus kereskedelem új lehetőségeket nyitott, alacsonyabb árakon nagyobb választékot kínálnak. De a fogyasztóknak éppen olyan biztonságban kell lenniük, amikor interneten vásárolnak, mintha boltban tennék. Felszólítom a többi online piacteret, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez, hogy a világháló biztonságosabbá váljon az uniós fogyasztók számára” – szólított fel Vera Jourová fogyasztóvédelemért is felelős uniós biztos.
Az online kereskedelem 2016-ban az EU-n belüli teljes értékesítés 20 százalékát tette ki. A riasztási rendszerben bejelentett veszélyes termékek között is egyre többet árusítanak az interneten.
Az online piacterek és az Európai Bizottság hathavonta felmérik majd a kötelezettségvállalással kapcsolatosan elért eredményeket. (MTI, Bajnok Artúr)
Kapcsolódó cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Az Amazon csatlakozott a 2 billió dolláros klubhoz
Az Amazon szerdán bekerült azoknak a vállalatoknak a kis csoportjába,…
Tovább olvasom >Online üzletet indít jövőre az Amazon Írországban
Az Amazon bejelentése szerint 2025-ben új weboldalt indít Írországban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >