Korunk hősei
A METRO Gasztroakadémián tartott marketingkommunikációs workshopot március 29-én a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) HoReCa és Event tagozata. A rendezvényen mutatta be az idei HoReCa Hősök verseny részleteit Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezetője, a tagozat alelnöke.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az MMSZ rendezvényein megszokottan jó hangulatú esemény megnyitójában Hovánszky László tiszteletbeli elnök mutatta be a szövetség fiatal tagozatát, amely 3 évvel ezelőtti megalakulásának célja az elméleti és gyakorlati tanácsadás volt, valamint segítségnyújtás a vendéglátás szereplőinek a szakmai konjunktúra időszakában. Ám nagyon rövid időn belül, a COVID első hullámával elkezdődött egy válságidőszak, ami megváltoztatta a tagozat feladatait. A pandémia után adta magát az ötlet: érdemes a vendéglátóegységek túléléséről beszélni, a legjobb megoldásokat értékelni – így indult az első HoReCa Hősök verseny.
Az induláskor tervezett workshopok gyorsan újraszerveződtek, ám ekkor, viszonylag váratlanul, az energiaválsággal kellett a szakmának szembenéznie. Ismét az üzletek túlélése került fókuszba, amihez a tagozat az érintettekkel együtt, őket támogatni próbálva kereste, keresi a megoldásokat.
Semsei Rudolf, a Budapesti Party Service és VakVarjú éttermek tulajdonosa, az MVI alelnöke saját gyakorlatuk egyes részleteinek bemutatásával tartott előadást arról, hogyan lehet egy éttermi márkából love brandet kialakítani. Elmondta, induláskor mi volt a magukat más éttermektől megkülönböztetni hivatott ötlet, amely kínálatuk egyik alapelemévé és névadójukká is vált egyben – a mindenhol fellelhető pizzát kiváltó, népiesen vakvarjúnak is nevezett kenyérlángos –, ami a hálózat vizuális marketingkommunikációs elemeit, így például saját márkás italaik és merchandise termékeik széles választékának kialakítását is inspirálta.
Bősze Ákos, a METRO üzletfejlesztési vezetője az éttermi vendéglátás aktuális trendjeiről tartott előadást, rendhagyó módon zenei párhuzamokkal illusztrálva mondandóját, a profi gasztronómiai szakértő szemével elemezte az aktuális HoReCa-trendeket. Párhuzamokkal, példákkal, adatokkal érzékeltette azokat a gazdasági folyamatokat, társadalmi változásokat, ízlésformáló divatokat, amelyek napjaink vendéglátását is meghatározzák.
Gianni Annoni, a népszerű olasz séf és étteremtulajdonos sok magyarországi tapasztalattal és mediterrán indulattal festette le a szakma hazai utánpótlásával kapcsolatos problémákat.
A METRO munkatársai, Taferner Ákos marketingvezető és Szigeti Csaba digitális fejlesztési osztályvezető a cég által kifejezetten a vendéglátóipar számára kifejlesztett DISH digitális szolgáltatási rendszeréről adtak felvilágosítást, és illusztrálták annak előnyeit partnereik filmes megszólaltatásával. Szigeti Csaba adatokkal szemléltette, hogy az egyre inkább a magyar piac igényeihez szabott DISH-rendszer fejlesztése folyamatos és sikeres.
A programot egy, a tagozat elnöke, Kaszás Attila által vezetett kerekasztal-beszélgetés zárta a szakma elmúlt hónapokban szerzett tapasztalatairól, félelmeiről és pozitívnak tűnő jövőképéről, melynek résztvevői Gianni Annoni, a Trattoria Pomo d’Oro, Gózon Ágnes, a Bab Kávézó, valamint Makai István, a Cactus Juice Gastro Pub tulajdonosai voltak. Az optimista kicsengésű eszmecsere legfontosabb, a beszélgetőpartnerek által egységesen elfogadott következtetései a minőségi alapanyagok kompromisszummentes használatára, a digitalizálódás szükségességére és a közösségi média fontos kommunikációs szerepére mutattak rá.
Végezetül Hermann Zsuzsanna, a tagozat alelnöke beszélt az új HoReCa Hősök pályázatról.
– Ahogy 2021-ben a pandémiából kilépve, most a gazdasági nehézségek leküzdésének sikeres történeteivel lehet pályázni a 2023. évi címre – hangsúlyozta. – Ismét keressük azokat a pozitív példákat, amelyekre nem csak büszkeséggel, de mások számára mintaként szolgálva is elő lehet állni. Várjuk tehát a HoReCa Hősök jelentkezését június 1-ig a www.horecahosok.hu oldalon! //
Kapcsolódó cikkeink
Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >Bocuse-bajnokok, ha találkoznak
A skandináv gasztronómia csillaga, a norvég Christian André Pettersen szeptemberben…
Tovább olvasom >Menteshelyek ez évi kedvenc helyei
Idén harmadik alkalommal került meghirdetésre a Menteshelyek kedvenc helyei verseny. Egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >