Korszerűsített a Koch borászat
Minden olyan bor, amelyet hazai borász készít, a magyar gazdaságot erősíti, magyar munkahelyet teremt, magyar családot gazdagít és Magyarországnak teremt jövőt – jelentette ki csütörtökön Nagy István agrárminiszter a Bács-Kiskun megyei Borotán.
A Koch Borászat csaknem 1,8 milliárd forintértékű fejlesztéseinek átadásán a miniszter emlékeztetett: „a Hajós-Bajai Borvidék egyik gyöngyszemén, Borota községtől alig egy kilométerre a Koch család már tíz generáción át szépíti, építi és gazdagítja a borvidék jó hírét”.
Az elmúlt harminc évben a családi tradícióhoz igazodva, számos fejlesztésen esett át a pincészet, amelynek során elsődleges szempontjuk az volt, hogy a 150 hektáron művelt szőlőterülethez kötődő borászati üzem, a feldolgozástól a palackozásig, a legkorszerűbb technológiával rendelkezzen – tette hozzá.
A tárcavezető elmondta: a termékfejlesztés és erőforrás-hatékonyság javítása érdekében az elmúlt időszakban egy raktárépülettel bővült a borászat, amelyhez 400 millió forint pályázati forrást igényeltek.
A borászaton túl, a gyümölcslé feldolgozásának hatékonyságát is célul tűzték ki, amelyhez további mintegy 500 millió forint támogatást vehettek igénybe.
Nagy István szerint a hosszú évekre nyúló biogazdálkodás „megérlelte” a bioborászat kialakítását is, és ehhez további 197 millió forintos támogatást vehettek igénybe – sorolta.
Az agrártárca vezetője hangsúlyozta: az adatok szerint a borászatokban lévő borkészlet nagysága alacsonyabb, mint a tavalyi évben, így lesz helye a leszüretelendő szőlőknek a pincékben.
Emlékeztetett: idén nyártól lehetőség lesz élelmiszeripari üzemek, így a borászatok kisebb léptékű, pályázatonként legfeljebb 100 millió forint, illetve komplex, maximum 5 milliárd forint értékű fejlesztésére. A rendelkezésre álló forrás 50 milliárd, illetve 200 milliárd forint.
A miniszter kitért arra is, hogy a borászatok az elkövetkező 3 évben mintegy 3 milliárd forint támogatást hívhatnak le Európai Unión belüli – ezzel akár Magyarországon is megvalósuló – borpromóciós célokra.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke beszélt arról is, hogy a biotermelés egy nagyon rögös út, de a Koch Borászat ebben is helytállt. A családi vállalkozás „fejlesztései értéket képviselnek, sikereik pedig másokat is motiválnak” – tette hozzá.
Koch Csaba, a Koch Borászat Kft. tulajdonosa a hazai piacok védelmét nevezte az egyik legfontosabb feladatnak, és ennek érdekében mind a kereskedőkre, mind a fogyasztókra, mind a döntéshozókra nagy küzdelem vár.
A borotai Koch Borászat a 2019. évi Országos Borversenyen a legeredményesebb borászat lett a Hajós-Bajai és Villányi borvidékről. Ugyanebben az évben Koch Csaba bortermelő vehette át a Magyar Bor Akadémia (MBA) által odaítélt, Az év bortermelője Magyarországon elismerést. (MTI)
A pincészet borai a környező országokon kívül eljutnak az Egyesült Államokba, Japánba, Brazíliába, Kínába és Angliába is.
A nyilvános cégadatok szerint a mintegy 25 embert foglalkoztató Koch Borászat értékesítésből származó nettó árbevétele 2020-ban mintegy 665 millió forint, 2019-ben pedig 578 millió forint volt. A vállalat adózott eredménye az elmúlt évben nagyjából 98 millió forint, míg azt megelőzően mintegy 23 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közülük választják ki az idei Év Bortermelőjét
Lezárult Az Év Bortermelője Magyarországon díj 2024-es jelölési szakasza. 850…
Tovább olvasom >Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >