Koronavírus: teljesen felborította a fogyasztói szokásokat a járvány
A Brit Táplálkozási Alapítvány (British Nutrition Foundation) felmérése a koronavírus hatását és a fogyasztók életvitelében bekövetkezett változásokat vizsgálta.
A koronavírus hatására a fogyasztók táplálkozási szokása alaposan megváltozott – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az immunerősítést szolgáló egészségre kedvező hatást gyakorló élelmiszerek fogyasztása számos háztartásban előtérbe került. A brit fogyasztók (2067 fő) körében végzett felmérés alapján az egészségtelen étrend fő mozgatórugója az unalom (63%), a motiváltság hiánya (48%) valamint a stressz, a szorongás és a fáradtság (45%). A válaszadók fele nem tapasztalt változást táplálkozási szokásukban, míg 27% javulást, 22%-uk pedig minőség romlásról számolt be. A megkérdezettek 30%-a úgy gondolja, hogy az egészséges táplálkozást hátráltatja az üzletek látogatási gyakoriságának csökkenése.
A vírushelyzet egyik kedvező hatása, hogy megemelkedett a konyhában serénykedő fogyasztók száma. A brit lakosok 17%-a kifejezetten élvezte, hogy több időt tölthet a konyhában, míg 23%-uk új recepteket is kipróbált. Tízből három fogyasztó alaposabban megtervezte vásárlását és így kevesebb élelmiszert pazarolt.
A cikk folyatása itt olvasható…
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >