Koronavírus: teljesen felborította a fogyasztói szokásokat a járvány
A Brit Táplálkozási Alapítvány (British Nutrition Foundation) felmérése a koronavírus hatását és a fogyasztók életvitelében bekövetkezett változásokat vizsgálta.
A koronavírus hatására a fogyasztók táplálkozási szokása alaposan megváltozott – írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az immunerősítést szolgáló egészségre kedvező hatást gyakorló élelmiszerek fogyasztása számos háztartásban előtérbe került. A brit fogyasztók (2067 fő) körében végzett felmérés alapján az egészségtelen étrend fő mozgatórugója az unalom (63%), a motiváltság hiánya (48%) valamint a stressz, a szorongás és a fáradtság (45%). A válaszadók fele nem tapasztalt változást táplálkozási szokásukban, míg 27% javulást, 22%-uk pedig minőség romlásról számolt be. A megkérdezettek 30%-a úgy gondolja, hogy az egészséges táplálkozást hátráltatja az üzletek látogatási gyakoriságának csökkenése.
A vírushelyzet egyik kedvező hatása, hogy megemelkedett a konyhában serénykedő fogyasztók száma. A brit lakosok 17%-a kifejezetten élvezte, hogy több időt tölthet a konyhában, míg 23%-uk új recepteket is kipróbált. Tízből három fogyasztó alaposabban megtervezte vásárlását és így kevesebb élelmiszert pazarolt.
A cikk folyatása itt olvasható…
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >