Koronavírus: átalakuló világ
A koronavírus-krízus egy sor meglepő változást hoz a mindennapjainkba. Kaliforniában a hatóságok kínai drónokat használnak a csoportosulások megfékezésére, ami pár napja még tilos volt. A repülési szakértők úgy vélik, ez a lépés felgyorsítja majd az online rendelések házhozszállításánál a drónok jelenlétének erősödését.
Az extrém módon megnövekedett online vásárlások miatt az Amazon, amely azon dolgozik, hogy a lehető legkevesebb személyes kapcsolatra legyen szükség a kiszállítások során, 100.000 ideiglenes munkatársat alkalmazott 175 elosztóközpontjában, negyedével növelve munkaerő-kapacitását. Ám az óriási cég még így is nehezen kezeli a beérkező megrendeléseket, és március 18 óta semmi mást nem szállít ki, csak a krízishez kapcsolódó termékeket.
Ezzel szemben a retail-szakértők azt jósolják hogy az online rendelt termékek házhozszállításának aránya a járvány lezajlása után is jelentősen növekedni fog. A szakemberek úgy vélik, hogy azok az idős fogyasztók, akik soha, vagy csak nagyon ritkán vásároltak online a krízis előtt, most annyira „belejönnek” a vásárlás e formájába, hogy a járvány lecsengésével is megtartják új szokásukat.
Ugyanakkor a hagyományos (fizikai bolttal rendelkező) kiskereskedők továbbra is képtelenek elegendő munkatársat toborozni. A Walmart 150 ezer új dolgozót állítana hadrendbe, a Dollar Tree 25 000 embert venne fel, a 7-Eleven pedig 20 ezret.
LZ
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
Örömmel tudatjuk, hogy megjelent a Trade magazin legújabb, 2025/2-3-as száma.…
Tovább olvasom >Suppan: a mélyponton túl lehet a kiskereskedelmi szektor
Áprilisban a várakozásoktól elmaradva a nyers adatok szerint 13,6%-kal, míg…
Tovább olvasom >Egy szakvásár mindenkinek: áttekintés a 2023-as interpack-ról
Azt sem tudja, merre forduljon a kiállítási csarnokokban? Az interpack-on…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >GELATISSIMO 2026: A fagylaltipar legnagyobb szakmai találkozója Stuttgartban
A fagylaltkedvelők és a szakma képviselői izgatottan várják a következő…
Tovább olvasom >