Környezetvédelmi Világnap: a Mars elkötelezett a klímavédelem mellett

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2020. 06. 05. 11:20

Idén, a Környezetvédelmi világnap alkalmából, a Mars nem csupán azon dolgozik, hogy gátat szabjon a koronavírus terjedésének, de a klímaváltozáshoz hasonló problémák környezetünkre gyakorolt hatását sem téveszti szem elől. Továbbra is elkötelezett amellett, hogy felgyorsítsa klímavédelmi lépéseit, és működése pozitívan hasson mind az emberekre, mind pedig a bolygónkra. A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója most összefoglalta fenntarthatósági akciótervének eddigi eredményeit.

Június 5. az ENSZ Környezetvédelmi világnapja: a szervezet ezt a napot jelölte ki arra, hogy világszerte felhívja a figyelmet a környezetvédelem fontosságára. A világnap idei témája, a Time for Nature ezúttal viszont nem csupán a környezetvédelem globális kihívásaira reflektál, hanem a jelenlegi világjárványra is, és arra a kérdésre keresi a választ, hogy ebben a rendkívüli helyzetben hogyan tehetünk mindannyian felelősen azért, hogy megóvjuk a bolygónk és ezáltal az emberiség egészségét. Ezzel összhangban a Mars ezen a napon összefoglalta széleskörű fenntarthatósági tervének eddigi eredményeit, és egyben a terv jövőbeli céljaira is kitekint.

1. Vízgazdálkodás a rizstermesztésben

Mivel a globális édesvíz 70%-át a mezőgazdaság használja fel, a megfelelő vízgazdálkodás elengedhetetlen ahhoz, hogy hosszú távon is egyensúlyban maradjon az élelmiszertermelés és a természet ökoszisztémája. Világszinten a rizs az egyik legnagyobb vízigényű termés, ami az öntözővíz csaknem 40%-át használja fel. Ezzel egyidőben azonban 3,5 milliárd ember számára jelenti ez az elsődleges élelmet, és ez a szám 2050-ig várhatóan a kétszeresére nő majd. A megoldást tehát a vízhasználatot csökkentő termesztési technikák bevezetése és a rizstermesztők fenntartható technikákra való edukálása jelenti.

És pontosan ez az, amiben a Mars elkötelezetten segíti a rizstermesztőket! A Sustainable Rice Platform segítségével, amelynek a Mars vezetőségi tagja, a termelők olyan technikákat tanulhatnak, amely segíti őket a vízhasználatuk 30%-os, és az ÜHG-kibocsátásuk 90%-is csökkentésében – ráadásul mindezt anélkül, hogy a hozamuk csökkenne. A Mars jó ütemben halad ahhoz, hogy idén év végéig elérje a célját, és kizárólag ezektől a termelőktől szerezze be a rizst.

2. Megújuló energiák használata a légszennyezés ellen

A megújuló energiák felhasználása egy, a tudomány által meghatározott, stratégiai eszköz a légszennyezés ellen. A kézenfekvő lépés ebben az esetben, ha egy vállalat elsősorban a saját működése felé tekint. Jelenleg a Mars teljes működésének több 50%-ához használ vagy vásárol megújuló áramot. Míg Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Litvániában, Mexikóban, Lengyelországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban 100%-ban megújuló árammal látja el működését, Ausztráliában szintén gyorsan közelít ennek eléréséhez. Ez más szóval annyit jelent, hogy a Mars elegendő megújuló áramat használ ahhoz, hogy a világ teljes M&Ms készletét ennek segítségével állítsa elő. És a vállalat itt nem áll meg! Míg az erre vonatkozó eredeti célszám 42%-os csökkentés volt a globális, közvetlen működésükhöz kapcsolódó (gyárak és irodák) ÜHG-kibocsátásukban 2025 végéig, a Mars elkötelezett amellett, hogy ezt a teljes ellátási láncára kiterjessze (beleértve a termelőket és a beszállítókat), és 27%-os csökkentést érjen el 2025-ig, a 2015-ös szinthez képest.

3. A Lion’s Share alap

A bolygónk vészesen közelít a hatodik tömeges kihaláshoz, amelynek hamarosan 1 millió különböző faj lehet az áldozata. Ez rendkívüli hatással lehet a törékeny ökoszisztémánkra. A segítség viszont olykor váratlan helyekről érkezik, mint például a reklámipar. A Lion’s Share alapot az ENSZ Fejlesztési Programja hozta létre, hogy felhívja a figyelmet az elővilág sokféleségének megőrzésére és a vadállatok jóllétére. A kezdeményezés célja, hogy a vadon élő állatokon segítsen, azáltal, hogy azt kéri a különböző hirdetőktől, hogy az állatokat felhasználó reklámjaik médiaköltségének bizonyos százalékát fordítsák állatvédelmi és jólléti projektekre. A Mars a program egyik alapító tagja, egyben az első globális nagyvállalat, amelyik csatlakozott a kezdeményezéshez. A program eredeti célja 100 millió dollár összegyűjtése volt 3 év alatt, amelyből azóta már számos olyan projektet támogatott, amely az állatok és élőhelyeik védelmét szolgálta, mint például a szumátrai tigrisek és orángutánok élőhelyének védelme és bővítése, vagy a tengeri és partmenti területeken a trópusi korallzátonyok védelme.

 

Kapcsolódó cikkeink