Környezettudatosak az ételrendelők
Legalábbis ezt állapítja meg a magyar, szlovák és román piacon jelenlévő, fenntartható élelmiszeripari csomagolóanyagokkal foglalkozó Greenstic Europe felmérése, a cég szerint a vendéglátóhelyek nagy része azonban nem foglalkozik érdemben a témával. Pedig, mint ismeretes, július 1-jétől további szigorítás várható az egyszer használatos éttermi csomagolóanyagok piacán.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
A felmérésben megkérdezettek alig több mint 2%-a gondolja úgy, hogy a vendéglátóhelyek elegendő figyelmet fordítanak az igényes, környezetbarát csomagolásra, ezzel szemben 75%-uk szerint túl sok műanyagot használnak, vagy a legolcsóbb megoldásra törekednek. A csomagolás azonban egy fontos szempont a vásárlóknak: a felmérésben részt vevők több mint 80%-a fontosnak tartaná, ha előzetesen kapna információt arról, milyen csomagolásban érkezik a megrendelt étel. A minőséget és a környezettudatosságot nem várják el ingyen: a válaszadók több mint 60%-a elfogadja, hogy legalább 100-200 forintot is felszámol a vendáglátóhely a csomagolásért, és 77%-uk szívesebben fizetne többet, ha a csomagolás környezetbarát lenne. //
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európai Bizottság: még mindig sok az illegális termék a Temun
Az Európai Bizottság által folytatott vizsgálat előzetes eredménye szerint a…
Tovább olvasom >Új vezérigazgató a Procter & Gamble élén
A Procter & Gamble (P&G) bejelentette, hogy 2026. január 1-jétől…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >