Környezettudatosak az ételrendelők
Legalábbis ezt állapítja meg a magyar, szlovák és román piacon jelenlévő, fenntartható élelmiszeripari csomagolóanyagokkal foglalkozó Greenstic Europe felmérése, a cég szerint a vendéglátóhelyek nagy része azonban nem foglalkozik érdemben a témával. Pedig, mint ismeretes, július 1-jétől további szigorítás várható az egyszer használatos éttermi csomagolóanyagok piacán.
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
A felmérésben megkérdezettek alig több mint 2%-a gondolja úgy, hogy a vendéglátóhelyek elegendő figyelmet fordítanak az igényes, környezetbarát csomagolásra, ezzel szemben 75%-uk szerint túl sok műanyagot használnak, vagy a legolcsóbb megoldásra törekednek. A csomagolás azonban egy fontos szempont a vásárlóknak: a felmérésben részt vevők több mint 80%-a fontosnak tartaná, ha előzetesen kapna információt arról, milyen csomagolásban érkezik a megrendelt étel. A minőséget és a környezettudatosságot nem várják el ingyen: a válaszadók több mint 60%-a elfogadja, hogy legalább 100-200 forintot is felszámol a vendáglátóhely a csomagolásért, és 77%-uk szívesebben fizetne többet, ha a csomagolás környezetbarát lenne. //
Kapcsolódó cikkeink
Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >Hűségprogramokkal a vásárlók lemorzsolódása ellen
A Salesforce friss Connected Shoppers felmérése szerint a kiskereskedők kétharmada…
Tovább olvasom >Megadealek kora
Bár az ügyletszám 17%-kal csökkent, de a nagy értékű vállalat-adásvételi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szintet léphet a hazai e-kereskedelem: Magyarországon is fejleszt a globális logisztikai óriásvállalat
A digitális kereskedelem világszerte rohamosan fejlődik, és a logisztikai megoldások…
Tovább olvasom >Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >