Kormányrendelet-módosítás az üzleten kívüli kereskedés panaszainak kezeléséről
A kereskedelmi törvényhez kapcsolódó 2004-es rendeletből kimaradt a fogyasztói panaszok intézésének rendje, e joghézag kiküszöbölésére tesz most javaslatot a GKM.
Az üzleten kívüli kereskedelemnek alapvetően két módja létezik. Az egyik az,
amikor az eladó a lakásán, munkahelyén keresi fel a vevőt, a másik esetben
viszont az eladó által szervezett utazáson, rendezvényen kerül sor eladásra. Az
üzleten kívüli kereskedésben előírás, hogy az eladónak tájékoztatnia kell a
fogyasztót arról, hogy az áru átvételét követő 8 munkanapon belül – indoklás
nélkül – elállhat a szerződéstől.
A GKM által
javasolt módosítás értelmében az üzleten kívüli kereskedés tekintetében a
fogyasztók – hasonlóan az üzletben folytatott kereskedelmi tevékenységre
vonatkozó panasz-ügyintézési szabályokhoz – írásban közölhetik a kereskedővel a
tevékenységével kapcsolatosan felmerült problémákat. A módosítás a kereskedelmi
törvénnyel összhangban határozza meg a panaszügyintézés rendjére és
határidejére vonatkozó szabályokat, amelyek szerint a kereskedőnek a
fogyasztótól érkezett írásbeli panaszban foglaltakat meg kell vizsgálnia, és a
fogyasztónak a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül indokolással
ellátott választ kell adnia..
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >