Körkép: a húsvét miatt akár 30-40 százalékkal is nagyobb lehet a kiskereskedelmi forgalom
Bár az élelmiszer-drágulás miatt kétszer meggondolják a vásárlók, mit tegyenek a kosárba, a szezonális termékek várhatóan idén is jól fogynak.
A húsvét előtti időszakban a forgalom akár 30-40 százalékkal is nagyobb lehet, mint más napokon, az áruházláncok pedig már kora tavasszal megkezdték a felkészülést az ünnepre – derült ki az Index kiskereskedelmi körképéből.
„A húsvét ebben az évben április első harmadában köszönt be, így idén már kora tavasszal megkezdtük az ünnepi készülődést, bőséges árukínálatot nyújtva az ünnephez köthető élelmiszerek és non-food termékek terén egyaránt. A forgalom akár 30-40 százalékkal is nagyobb lehet, mint más napokon, s ezen belül is várhatóan a nagypéntek előtti csütörtök lesz a legkiemelkedőbb nap”
– mondta az Indexnek Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. Megjegyezte: a munkaerőt ehhez mérten szervezik, illetve az árufeltöltést is folyamatosan biztosítják, hogy minél gördülékenyebb legyen a kiszolgálás.
A Lidlnél arról számoltak be, hogy élénk húsvéti forgalomra, két számjegyű növekedésre számítanak az előző év azonos időszakához képest.
„Mivel idén az ünnep április elejére esik, a vásárlók várhatóan kicsit előbb kezdik meg az ünnepi bevásárlást. Húsvét hetében a hó elejei fizetéseknek és a szerdai akcióváltásnak köszönhetően erősebb élénkülés várható, de a forgalom várhatóan csütörtökön lesz a legerősebb, illetve a kétnapos zárvatartás miatt a szombat is várhatóan erősebb lesz a megszokottnál”
– közölték a diszkontlánc sajtóosztályán.
„Továbbra is a magasabb minőségű termékek lesznek a leginkább kelendők, ugyanakkor az előző húsvétokhoz képest nagyobb lesz az igény az alacsonyabb árú cikkekre is. Éppen ezért fontosnak tartjuk, hogy széles kínálatot biztosítsunk a húsvéti termékekből is, megadva mindenkinek a választás lehetőségét”
– jelentette ki Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
Az Auchannál úgy értékeltek, hogy a szezonok általában mindig erősebb időszaknak számítanak, így a húsvét is.
Ugyanakkor a mostani gazdasági helyzetben a forgalom erősödésére, a mennyiség visszafejlődésére számítunk. Az is elmondható, hogy a vásárlók sokkal árérzékenyebbek, fontos számukra az ár-érték arány
– állapították meg.
Kazatsay Eszter, a Penny magyarországi kommunikációs vezetője azt emelte ki az Indexnek: a tavalyinál erősebb szezonra készülnek. „Befolyásoló tényező jelenleg az infláció, aminek az ellensúlyozására izgalmas akciókkal igyekszünk reagálni, megemelt termékszámmal és nagyobb kedvezményekkel készülünk” – mutatott rá a szakember.
Példaként felhozta, hogy a Penny-kártyával rendelkező törzsvásárlóiknak továbbra is kedvezőbb árakat biztosítanak, ez a húsvéti ünnepek időszakában csaknem 150 terméknél jelent majd csökkentést.
„Bízunk benne, hogy az optimálisan kialakított húsvéti szortiment pozitív irányba befolyásolja majd a szezonális forgalmat”
– fűzte hozzá Kazatsay Eszter.
Kapcsolódó cikkeink
EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >A hazai kiskereskedelem egyik fő motorja a gyógyszerkereskedelem
A gyógyszeripar nagyon fontos iparág a magyar gazdaságban – hangsúlyozta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >