Körkép: a húsvét miatt akár 30-40 százalékkal is nagyobb lehet a kiskereskedelmi forgalom
Bár az élelmiszer-drágulás miatt kétszer meggondolják a vásárlók, mit tegyenek a kosárba, a szezonális termékek várhatóan idén is jól fogynak.

Magas árak, de széles kínálat várható
A húsvét előtti időszakban a forgalom akár 30-40 százalékkal is nagyobb lehet, mint más napokon, az áruházláncok pedig már kora tavasszal megkezdték a felkészülést az ünnepre – derült ki az Index kiskereskedelmi körképéből.
„A húsvét ebben az évben április első harmadában köszönt be, így idén már kora tavasszal megkezdtük az ünnepi készülődést, bőséges árukínálatot nyújtva az ünnephez köthető élelmiszerek és non-food termékek terén egyaránt. A forgalom akár 30-40 százalékkal is nagyobb lehet, mint más napokon, s ezen belül is várhatóan a nagypéntek előtti csütörtök lesz a legkiemelkedőbb nap”
– mondta az Indexnek Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője. Megjegyezte: a munkaerőt ehhez mérten szervezik, illetve az árufeltöltést is folyamatosan biztosítják, hogy minél gördülékenyebb legyen a kiszolgálás.
A Lidlnél arról számoltak be, hogy élénk húsvéti forgalomra, két számjegyű növekedésre számítanak az előző év azonos időszakához képest.
„Mivel idén az ünnep április elejére esik, a vásárlók várhatóan kicsit előbb kezdik meg az ünnepi bevásárlást. Húsvét hetében a hó elejei fizetéseknek és a szerdai akcióváltásnak köszönhetően erősebb élénkülés várható, de a forgalom várhatóan csütörtökön lesz a legerősebb, illetve a kétnapos zárvatartás miatt a szombat is várhatóan erősebb lesz a megszokottnál”
– közölték a diszkontlánc sajtóosztályán.
„Továbbra is a magasabb minőségű termékek lesznek a leginkább kelendők, ugyanakkor az előző húsvétokhoz képest nagyobb lesz az igény az alacsonyabb árú cikkekre is. Éppen ezért fontosnak tartjuk, hogy széles kínálatot biztosítsunk a húsvéti termékekből is, megadva mindenkinek a választás lehetőségét”
– jelentette ki Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.
Az Auchannál úgy értékeltek, hogy a szezonok általában mindig erősebb időszaknak számítanak, így a húsvét is.
Ugyanakkor a mostani gazdasági helyzetben a forgalom erősödésére, a mennyiség visszafejlődésére számítunk. Az is elmondható, hogy a vásárlók sokkal árérzékenyebbek, fontos számukra az ár-érték arány
– állapították meg.
Kazatsay Eszter, a Penny magyarországi kommunikációs vezetője azt emelte ki az Indexnek: a tavalyinál erősebb szezonra készülnek. „Befolyásoló tényező jelenleg az infláció, aminek az ellensúlyozására izgalmas akciókkal igyekszünk reagálni, megemelt termékszámmal és nagyobb kedvezményekkel készülünk” – mutatott rá a szakember.
Példaként felhozta, hogy a Penny-kártyával rendelkező törzsvásárlóiknak továbbra is kedvezőbb árakat biztosítanak, ez a húsvéti ünnepek időszakában csaknem 150 terméknél jelent majd csökkentést.
„Bízunk benne, hogy az optimálisan kialakított húsvéti szortiment pozitív irányba befolyásolja majd a szezonális forgalmat”
– fűzte hozzá Kazatsay Eszter.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: kiemelkedő forgalomnövekedést hozhat a húsvéti hosszú hétvége a Balaton régióban
A szállodák előfoglalási adatai szerint a Balaton régió turizmusában kiemelkedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >