Korai bevásárlási láz a kereskedők örömére
Az NRF – a világ legnagyobb kereskedelmi szervezete – 8500 fős megkérdezés alapján azt publikálta, hogy az észak-amerikai vásárlók fele (51,4%) már lázasan hozzáfogott a karácsonyi ajándékok beszerzéséhez. A kereskedők már megkezdték az ünnepi akciókat, így a vevőknek nem kell csalódniuk. Az online promóciók többsége az árengedmény mellett pluszszolgáltatást, általában díjtalan kiszállítást is kínál. Legtöbben, 10-ből 6-an valamilyen ruházati vagy kiegészítő cikkel lepik meg ismerőseiket. 43,1 százalék vesz játékot, 30,1 százalék ad kiegészítésként valamilyen élelmiszert, édességet is. Sokan (32,2%) szórakoztatóelektronikai, telekommunikációs vagy számítástechnikai ajándékot szándékoznak venni, de nagyon népszerű a szépségápolás (24%), az ékszer (21,2%) és a lakásdekoráció (18,3%) is.
Egyre többen szavaznak az ajándékutalványra, nemcsak az ajándékozók, de a megajándékozottak közül is, ugyanis ez a legjobban vágyott ajándék (57,3%).
A felmérés 10 éves történetében idén mondták a legtöbben (44%), hogy létező megtakarításaikat költik el az ünnepi időszakban, és nem szándékoznak hitelből vásárolni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >