Könyv készült a 70 éves MIRELITE márka történetéről
Sajtótájékoztató keretében mutatták be az idén 70 éves magyar MIRELITE márka, és a márka nevével fémjelzett magyar hűtőipar legfontosabb időszakának történetéről szóló könyvet. A könyv a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum és a MIRELITE MIRSA Zrt. közös gondozásában jelent meg.
MIRELITE, a magyar élelmiszeripar sikertörténete
„A hűtőipar megteremtésében, az iparszerű gyorsfagyasztottáru-gyártás kialakításában a magyar mérnököknek, hűtőipari dolgozóknak nagy szerep jutott. E viszonylag fiatal tartósító iparág létrejöttét világviszonylatban is nagyban segítette a magyar leleményesség, találékonyság. Ezeknek a nagyszerű embereknek kívánunk emléket állítani ezzel a könyvvel is, amely bepillantást enged az iparág magyarországi megteremtésének, a MIRELITE márka létrejöttének folyamatába” – kezdi a könyv előszavát Dr. Losó József a MIRELITE márka tulajdonosa, a MIRELITE MIRSA Zrt. igazgatósági elnöke.
Megismerhetjük a könyvből a múlt század 40-50-es években elterjedő forradalmian új tartósító iparág, a gyorsfagyasztás megszületését, mely iparszerűen először az USA-ban, majd utána hazánkban is, először FRIGELITE, majd MIRELITE márka néven az elsők között tört utat magának.
A könyv ezután részletesen bemutatja hogyan jött tétre az első MIRELITE gyár Csepelen, majd az 50-60-as években az új hűtőházak felépülését szerte az országban és a 60-as évektől tartó mind jelentősebb gyártás bővülést.
Megismerhetjük márka sokak által ismert termékeinek a történetét, – mint pl. a bélszínroló, a gombócok, vagy a túró torta – melyek révén a MIRELITE hazánkban és külföldön is nagy elismerést és sok fogyasztót szerzett.
Bepillantást nyerhetünk a márkát fémjelző, jól ismert eszkimós logó megszületésébe. A vállalatnál különböző szinteken dolgozók (többek között vezérigazgató, kereskedelmi igazgató, fejlesztőmérnök, laborvezető…) visszaemlékezései teszik színessé és érzékeltetik azt a jelentős fejlődést, melyet a MIRELITE bejárt az elmúlt 70 évben.
MIRELITE jelen és jövő
A MIRELITE márka magyar családi tulajdonba kerülése óta Superbrands, Magyar Brandsés OMÉK díjakban; termékei közül Vadasmártása, 8 féle zöldségkeveréke, 3 féle gyümölcsös gombóca is Magyar Termék Nagydíj elismerésben részesült. Minőségi élelmiszereinek köszönhetően a MIRELITE MIRSA Zrt. ma már közel 60 országba juttatja el az egyedülálló ízvilággal és kimagasló beltartalmi értékekkel rendelkező magyar agrártermékeket és élelmiszereket.
Az innováció és a MIRELITE márka folyamatos fejlődése érdekében az elmúlt 3 évben a MIRELITE MIRSA Zrt. összesen 1,15 milliárd forintot költött technológia és termékfejlesztésekre.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >Áprilisban 5,0 százalékkal visszaesett az ipari termelés
2025 áprilisában az ipari termelés volumene 5,0, munkanaphatástól megtisztítva 2,3…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >Túlad a Cinzanón és a Frattinin a Campari
Az olasz Campari csoport eladja két ismert márkáját, a Cinzano…
Tovább olvasom >