Könyv készült a 70 éves MIRELITE márka történetéről
Sajtótájékoztató keretében mutatták be az idén 70 éves magyar MIRELITE márka, és a márka nevével fémjelzett magyar hűtőipar legfontosabb időszakának történetéről szóló könyvet. A könyv a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum és a MIRELITE MIRSA Zrt. közös gondozásában jelent meg.
MIRELITE, a magyar élelmiszeripar sikertörténete
„A hűtőipar megteremtésében, az iparszerű gyorsfagyasztottáru-gyártás kialakításában a magyar mérnököknek, hűtőipari dolgozóknak nagy szerep jutott. E viszonylag fiatal tartósító iparág létrejöttét világviszonylatban is nagyban segítette a magyar leleményesség, találékonyság. Ezeknek a nagyszerű embereknek kívánunk emléket állítani ezzel a könyvvel is, amely bepillantást enged az iparág magyarországi megteremtésének, a MIRELITE márka létrejöttének folyamatába” – kezdi a könyv előszavát Dr. Losó József a MIRELITE márka tulajdonosa, a MIRELITE MIRSA Zrt. igazgatósági elnöke.
Megismerhetjük a könyvből a múlt század 40-50-es években elterjedő forradalmian új tartósító iparág, a gyorsfagyasztás megszületését, mely iparszerűen először az USA-ban, majd utána hazánkban is, először FRIGELITE, majd MIRELITE márka néven az elsők között tört utat magának.
A könyv ezután részletesen bemutatja hogyan jött tétre az első MIRELITE gyár Csepelen, majd az 50-60-as években az új hűtőházak felépülését szerte az országban és a 60-as évektől tartó mind jelentősebb gyártás bővülést.
Megismerhetjük márka sokak által ismert termékeinek a történetét, – mint pl. a bélszínroló, a gombócok, vagy a túró torta – melyek révén a MIRELITE hazánkban és külföldön is nagy elismerést és sok fogyasztót szerzett.
Bepillantást nyerhetünk a márkát fémjelző, jól ismert eszkimós logó megszületésébe. A vállalatnál különböző szinteken dolgozók (többek között vezérigazgató, kereskedelmi igazgató, fejlesztőmérnök, laborvezető…) visszaemlékezései teszik színessé és érzékeltetik azt a jelentős fejlődést, melyet a MIRELITE bejárt az elmúlt 70 évben.
MIRELITE jelen és jövő
A MIRELITE márka magyar családi tulajdonba kerülése óta Superbrands, Magyar Brandsés OMÉK díjakban; termékei közül Vadasmártása, 8 féle zöldségkeveréke, 3 féle gyümölcsös gombóca is Magyar Termék Nagydíj elismerésben részesült. Minőségi élelmiszereinek köszönhetően a MIRELITE MIRSA Zrt. ma már közel 60 országba juttatja el az egyedülálló ízvilággal és kimagasló beltartalmi értékekkel rendelkező magyar agrártermékeket és élelmiszereket.
Az innováció és a MIRELITE márka folyamatos fejlődése érdekében az elmúlt 3 évben a MIRELITE MIRSA Zrt. összesen 1,15 milliárd forintot költött technológia és termékfejlesztésekre.
Kapcsolódó cikkeink
Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >