Könyv készült a 70 éves MIRELITE márka történetéről
Sajtótájékoztató keretében mutatták be az idén 70 éves magyar MIRELITE márka, és a márka nevével fémjelzett magyar hűtőipar legfontosabb időszakának történetéről szóló könyvet. A könyv a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum és a MIRELITE MIRSA Zrt. közös gondozásában jelent meg.
MIRELITE, a magyar élelmiszeripar sikertörténete
„A hűtőipar megteremtésében, az iparszerű gyorsfagyasztottáru-gyártás kialakításában a magyar mérnököknek, hűtőipari dolgozóknak nagy szerep jutott. E viszonylag fiatal tartósító iparág létrejöttét világviszonylatban is nagyban segítette a magyar leleményesség, találékonyság. Ezeknek a nagyszerű embereknek kívánunk emléket állítani ezzel a könyvvel is, amely bepillantást enged az iparág magyarországi megteremtésének, a MIRELITE márka létrejöttének folyamatába” – kezdi a könyv előszavát Dr. Losó József a MIRELITE márka tulajdonosa, a MIRELITE MIRSA Zrt. igazgatósági elnöke.
Megismerhetjük a könyvből a múlt század 40-50-es években elterjedő forradalmian új tartósító iparág, a gyorsfagyasztás megszületését, mely iparszerűen először az USA-ban, majd utána hazánkban is, először FRIGELITE, majd MIRELITE márka néven az elsők között tört utat magának.
A könyv ezután részletesen bemutatja hogyan jött tétre az első MIRELITE gyár Csepelen, majd az 50-60-as években az új hűtőházak felépülését szerte az országban és a 60-as évektől tartó mind jelentősebb gyártás bővülést.
Megismerhetjük márka sokak által ismert termékeinek a történetét, – mint pl. a bélszínroló, a gombócok, vagy a túró torta – melyek révén a MIRELITE hazánkban és külföldön is nagy elismerést és sok fogyasztót szerzett.
Bepillantást nyerhetünk a márkát fémjelző, jól ismert eszkimós logó megszületésébe. A vállalatnál különböző szinteken dolgozók (többek között vezérigazgató, kereskedelmi igazgató, fejlesztőmérnök, laborvezető…) visszaemlékezései teszik színessé és érzékeltetik azt a jelentős fejlődést, melyet a MIRELITE bejárt az elmúlt 70 évben.
MIRELITE jelen és jövő
A MIRELITE márka magyar családi tulajdonba kerülése óta Superbrands, Magyar Brandsés OMÉK díjakban; termékei közül Vadasmártása, 8 féle zöldségkeveréke, 3 féle gyümölcsös gombóca is Magyar Termék Nagydíj elismerésben részesült. Minőségi élelmiszereinek köszönhetően a MIRELITE MIRSA Zrt. ma már közel 60 országba juttatja el az egyedülálló ízvilággal és kimagasló beltartalmi értékekkel rendelkező magyar agrártermékeket és élelmiszereket.
Az innováció és a MIRELITE márka folyamatos fejlődése érdekében az elmúlt 3 évben a MIRELITE MIRSA Zrt. összesen 1,15 milliárd forintot költött technológia és termékfejlesztésekre.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >Tállai András: Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni
Az élelmiszeripar 2023 kivételével minden évben tudott előre lépni, tavaly…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >