Konszolidáció és terjeszkedés között
Több mint ezren vettek részt a Német Kiskereskedelmi Szövetség kongresszusán, Berlinben, novemberben. Mottója: „Konszolidáció és terjeszkedés között: új kihívások a kereskedelem és az ipar számára”. Két nap alatt a plénumon és a szekciókban közel 100 előadást hangzott el. A rendezvényhez csatlakozó vásáron a kereskedelem számára szolgálatokat kínáló 60 vállalat állított ki.
A legutóbbi két évben a kongresszus egyben a legfelső politikai döntéshozók és a kereskedők nyilvános eszmecseréjévé szélesedett. Előző alkalommal Angela Merkel kancellár, a Kereszténydemokrata Unió elnöke válaszolt a német kiskereskedelmi szövetség felvetéseire.
Ezúttal Frank Walter Steinmeier külügyminiszter, alkancellár, a Német Szociáldemokrata Párt elnöke vett részt a dialógusban. A Német Kiskereskedelmi Szövetség elnöke, Josef Sanktjohanser, a Penny Marketet tulajdonló Rewe-csoport igazgatóságának tagja síkra szállt a jövedelemadók csökkentéséért, a lakosság vásárlóerejének megtartása, illetve növelése érdekében:
– A fogyasztást közvetlenül támogató közvetlen állami támogatásokból nem kérnek a német kiskereskedők, és tiltakoznak más gazdasági ágazatok szubvencionálása ellen is. A vállalatokat érintő adóreform túlságosan megnövelte a kiskereskedelem költségeit. Ebben a tekintetben mi, kereskedők elvesztettük bizalmunkat a szövetségi kormány igazságos adópolitikájában – jelentette ki Sanktjohanser.
A kereskedelem keretfeltételeivel kapcsolatban nagyobb és több stabilitást kért a politikától. Az üzletek hosszabb nyitva tartásáért évekig folyó vita eredményének nevezte, hogy a nagyobb munkaerőigénynek köszönhetően két év alatt 58 ezer új alkalmazott kapott munkát a kereskedelemben.
Steinmeier külügyminiszter a fogyasztás fenntartása szempontjából hangsúlyozta:
– Nem fogjuk csökkenteni a szociális támogatásokat, és adókat sem emelünk. A bérek költségeit és járulékait pedig olyan alacsonyan tartjuk, amennyire csak lehet.
Érvelt viszont az átgondolatlan adócsökkentések ellen, bár tudja, hogy egyesek ezt a kérdést másként látják:
– Nem vagyok az alacsony adók ellen. De válság idején az adócsökkentés nem segít, mert az emberek ilyenkor nem az üzletekbe viszik, hanem a párnájukba vagy takarékba teszik megtakarításaikat. Erre ez az érvem.
Elmondta, hogy 1998 óta az adóktól és járulékoktól jobban tehermentesítették a vállalatokat és a polgárokat a kormányok, mint addig bármelyik elődjük. Ezzel a nagy EU-tagországok között a legkisebb mértékű adót Németországban fizetik.
Ő is sikeresnek tartja az üzletek nyitvatartási idejének meghosszabbítását. Egyrészt az új munkahelyek miatt, másrészt olyan emberek számára is lehetővé vált a vásárlás, akik különben nem mennének boltba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >