Konszolidáció és terjeszkedés között
Több mint ezren vettek részt a Német Kiskereskedelmi Szövetség kongresszusán, Berlinben, novemberben. Mottója: „Konszolidáció és terjeszkedés között: új kihívások a kereskedelem és az ipar számára”. Két nap alatt a plénumon és a szekciókban közel 100 előadást hangzott el. A rendezvényhez csatlakozó vásáron a kereskedelem számára szolgálatokat kínáló 60 vállalat állított ki.
A legutóbbi két évben a kongresszus egyben a legfelső politikai döntéshozók és a kereskedők nyilvános eszmecseréjévé szélesedett. Előző alkalommal Angela Merkel kancellár, a Kereszténydemokrata Unió elnöke válaszolt a német kiskereskedelmi szövetség felvetéseire.
Ezúttal Frank Walter Steinmeier külügyminiszter, alkancellár, a Német Szociáldemokrata Párt elnöke vett részt a dialógusban. A Német Kiskereskedelmi Szövetség elnöke, Josef Sanktjohanser, a Penny Marketet tulajdonló Rewe-csoport igazgatóságának tagja síkra szállt a jövedelemadók csökkentéséért, a lakosság vásárlóerejének megtartása, illetve növelése érdekében:
– A fogyasztást közvetlenül támogató közvetlen állami támogatásokból nem kérnek a német kiskereskedők, és tiltakoznak más gazdasági ágazatok szubvencionálása ellen is. A vállalatokat érintő adóreform túlságosan megnövelte a kiskereskedelem költségeit. Ebben a tekintetben mi, kereskedők elvesztettük bizalmunkat a szövetségi kormány igazságos adópolitikájában – jelentette ki Sanktjohanser.
A kereskedelem keretfeltételeivel kapcsolatban nagyobb és több stabilitást kért a politikától. Az üzletek hosszabb nyitva tartásáért évekig folyó vita eredményének nevezte, hogy a nagyobb munkaerőigénynek köszönhetően két év alatt 58 ezer új alkalmazott kapott munkát a kereskedelemben.
Steinmeier külügyminiszter a fogyasztás fenntartása szempontjából hangsúlyozta:
– Nem fogjuk csökkenteni a szociális támogatásokat, és adókat sem emelünk. A bérek költségeit és járulékait pedig olyan alacsonyan tartjuk, amennyire csak lehet.
Érvelt viszont az átgondolatlan adócsökkentések ellen, bár tudja, hogy egyesek ezt a kérdést másként látják:
– Nem vagyok az alacsony adók ellen. De válság idején az adócsökkentés nem segít, mert az emberek ilyenkor nem az üzletekbe viszik, hanem a párnájukba vagy takarékba teszik megtakarításaikat. Erre ez az érvem.
Elmondta, hogy 1998 óta az adóktól és járulékoktól jobban tehermentesítették a vállalatokat és a polgárokat a kormányok, mint addig bármelyik elődjük. Ezzel a nagy EU-tagországok között a legkisebb mértékű adót Németországban fizetik.
Ő is sikeresnek tartja az üzletek nyitvatartási idejének meghosszabbítását. Egyrészt az új munkahelyek miatt, másrészt olyan emberek számára is lehetővé vált a vásárlás, akik különben nem mennének boltba.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >