Könnyebbséget hoz az EKÁER-t használóknak egy új fejlesztés
Sok vállalkozást felkészületlenül ért az EKÁER bevezetése, a tulajdonosok nehézkesen, sok esetben hibásan küldik be az adatlapokat. Olyan számítástechnikai megoldást fejlesztett egy kereskedelmi informatikával foglalkozó vállalkozás, amely figyelmezteti a kereskedőt, hogy a szállítani kívánt áru típusa és mennyisége EKÁER bejelentésre kötelezett és elkészíti a regisztrációhoz szükséges állományt is. Tavasszal továbbfejlesztik a szoftvert, akkor már teljesen automatizálható lesz az EKÁER regisztráció.
Komoly adminisztrációs terhet jelent a vállalkozásoknak az EKÁER, vagyis az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer. A bevezetés célja az áfacsalás elleni hatékonyabb hatósági fellépés, ugyanakkor a megoldás a tisztességes vállalkozók számára is többlet teendőt jelent. Sokak számára nem egyértelmű, kinek, milyen esetben kell bejelenteni a rendszerbe a közúti szállítmányokat.
Egy új kereskedelmi-informatikai fejlesztés lényegesen egyszerűsíti az adatok EKÁER rendszerbe küldését – ismertette a Laurel Cégcsoporthoz tartozó ProgAdat Kft. ügyvezetője. Giesz István elmondta, azoknál az ügyfeleiknél, akiknél a ProStore nevű nagykereskedelmi rendszer működik, felvetődött az igény, hogy a manuálisan működő EKÁER bevallást automatizálják.
Már létezik a kereskedelmi rendszer, amelyben elkészülnek a kimenő bizonylatok, árukísérő lapok, számlák. Az új fejlesztés a számlázási és szállítási adatok alapján rendszerezi a rendelkezésre álló nagy mennyiségűadatot és jelzi,ha a súly, vagy az érték alapján a tételt be kell jelenteni az EKÁER-be. Ezzel párhuzamosan a megoldás az adatokból generál egy xml kiterjesztésű dokumentumot, amit egyszerűen csak csatolni kell és elküldeni.
A felvitt tételek adatait később lekérdezheti a kezelő, például súly, érték, tételszám, vagy a szállító jármű adatai, illetve a lerakodási hely alapján− részletezte az ügyvezető.
Az EKÁER márciusig tartó próbaüzeme alatt folyamatosan gyűjtik a tapasztalatokat a szakemberek, majd a tervek szerint kifejlesztik a beküldést segítő szoftver 2. verzióját. Az új változatban már teljesen automatikus lesz az adatlapok kitöltése és elküldése az EKÁER felületére − tette hozzá Giesz István.
Kapcsolódó cikkeink
Változó vásárláshelyi eszköztár
A kereskedelem jövőjét számos vízió felrajzolja. A vásárlási élmény fontossága,…
Tovább olvasom >Eltűntek a hagyományos kasszák az egyik hazai Decathlonból
Kezdetét vette a 9. Laurel Retail Konferencia, amelynek egyik nagy…
Tovább olvasom >Elindult az azonnali fizetés az egyik hazai élelmiszerláncnál
Az azonnali fizetési rendszer 2020-as bevezetése óta minden adott, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A NielsenIQ és a GfK egyesül, így a fogyasztói és kiskereskedelmi mérések terén vezető globális információs és elemzési szolgáltatót hoz létre
A döntéssel két egymást kiegészítő globális vezető kutatóintézet egyesül, amelyek…
Tovább olvasom >Elindult a hazai dinnyeszezon
Elindult a hazai dinnyeszezon, az elmúlt néhány évvel ellentétben jó…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >