Koncentrált a parliné-eladás
A praliné nyolc hónap alatt 14 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben 3 százalékkal nőtt, mennyiségben pedig változatlan maradt 2014. december – 2015. július során az előző hasonló periódushoz viszonyítva.
A bolttípusok súlyát illetően az édességek között a praliné bolti eladása a legkoncentráltabb, ugyanis az összes bevétel 72 százaléka jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre. Az előző hasonló periódusban ez a mutató 73 százalék volt.
A 400 négyzetméter alatti üzletek közül az 51–200 négyzetméteres csatorna piaci részesedése emelkedett 14 százalékról 15-ra érték szempontjából.
A gyártói márkák 83 százalékot vittek el a praliné teljes bolti forgalmából, legutóbb december–július között, ahogyan egy évvel azelőtt is.
Viszonylag alacsony reklámköltést regisztrált a Nielsen Közönségmérése. Múlt év első felében a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve – hivatalos listaáron – mintegy 67 millió forintot költöttek praliné tévéreklámjára. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért. Idén január–június között a praliné bolti eladását nem támogatta tévéreklám.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >