Koncentrált a parliné-eladás
A praliné nyolc hónap alatt 14 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben 3 százalékkal nőtt, mennyiségben pedig változatlan maradt 2014. december – 2015. július során az előző hasonló periódushoz viszonyítva.
A bolttípusok súlyát illetően az édességek között a praliné bolti eladása a legkoncentráltabb, ugyanis az összes bevétel 72 százaléka jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre. Az előző hasonló periódusban ez a mutató 73 százalék volt.
A 400 négyzetméter alatti üzletek közül az 51–200 négyzetméteres csatorna piaci részesedése emelkedett 14 százalékról 15-ra érték szempontjából.
A gyártói márkák 83 százalékot vittek el a praliné teljes bolti forgalmából, legutóbb december–július között, ahogyan egy évvel azelőtt is.
Viszonylag alacsony reklámköltést regisztrált a Nielsen Közönségmérése. Múlt év első felében a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve – hivatalos listaáron – mintegy 67 millió forintot költöttek praliné tévéreklámjára. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért. Idén január–június között a praliné bolti eladását nem támogatta tévéreklám.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >