Koncentrált a parliné-eladás
A praliné nyolc hónap alatt 14 milliárd forintot meghaladó piacán a kiskereskedelmi forgalom értékben 3 százalékkal nőtt, mennyiségben pedig változatlan maradt 2014. december – 2015. július során az előző hasonló periódushoz viszonyítva.
A bolttípusok súlyát illetően az édességek között a praliné bolti eladása a legkoncentráltabb, ugyanis az összes bevétel 72 százaléka jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre. Az előző hasonló periódusban ez a mutató 73 százalék volt.
A 400 négyzetméter alatti üzletek közül az 51–200 négyzetméteres csatorna piaci részesedése emelkedett 14 százalékról 15-ra érték szempontjából.
A gyártói márkák 83 százalékot vittek el a praliné teljes bolti forgalmából, legutóbb december–július között, ahogyan egy évvel azelőtt is.
Viszonylag alacsony reklámköltést regisztrált a Nielsen Közönségmérése. Múlt év első felében a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve – hivatalos listaáron – mintegy 67 millió forintot költöttek praliné tévéreklámjára. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért. Idén január–június között a praliné bolti eladását nem támogatta tévéreklám.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >