Koncentrálódik a forgalom, dominál az 501–1 000 grammos rizs
A rizs kiskereskedelmi eladása értékben 2, mennyiségben 3 százalékkal csökkent 2008. április–2009. márciusban. Az éves piac mérete 10 milliárd forint körül, illetve 29 ezer tonna felett mozog a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének adatai szerint.Egyre nagyobb a kereslet a rövidebb szemű B rizs iránt, amelynek forgalma értékben jelentősen nőtt. Figyelemre méltó a kereskedelmi márkák magas, értékben 40 százalék körüli részaránya a kéthónapos periódusokban. A kiszerelési egységek között dominál az 501–1 000 grammos; elviszi az értékben mért eladások mintegy kétharmadát. Az 500 grammos és kisebb csomagolásra közel egyharmad jut, míg az 1 000 grammnál nagyobbra mindössze 1 százalék. A bolttípusok közül értékben és mennyiségben is csak a főleg szupermarketet, valamint diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna tudta növelni forgalmát; 4, illetve 5 százalékkal. Különösen a diszkont pozíciója erősödött. A 201–400 négyzetméteres szegmens mutatója értékben mínusz 6, mennyiséget tekintve azonban plusz 5 százalék.
Legnagyobb mértékben az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek rizsforgalma csökkent. Ott értékben 18, mennyiségben 26 százalékkal kevesebbet adtak el, mint egy évvel korábban. Regionálisan viszonylag kiegyenlített a rizs piaca. A lakosság számarányához képest kiemelkedik a centrális régiót alkotó Budapest és Pest megye, 33 százalékos piaci részesedéssel, értéket tekintve. A többi régióban viszont a rizs piaci részesedése, északkelet kivételével, többé-kevésbé közel áll a lakosság számarányához. Ami a trendeket illeti: mennyiséget tekintve mindegyik régióban 2-4 százalékkal csökkent a rizs bolti eladása 2009. április–2010. márciusban, az előző évhez képest. Értékben 0 és 5 százalék között szóródnak a mutatók.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >