Komoly kihívásokkal néznek szembe a gyorsétterem-láncok
A vendéglátóipar jelentős kihívásokkal szembesül, amint azt a nagy étteremláncok, mint a Starbucks, a Pizza Hut, és a KFC friss eladásai is jelzik. Ezek a láncok komoly forgalomcsökkenést tapasztaltak az elmúlt negyedévben, ami aggodalomra ad okot a szektorban.
A Starbucks például váratlanul csökkent üzletenkénti eladásokról számolt be, ami 17%-os részvényárcsökkenést eredményezett szerdán. A McDonald’s, amely „utcai harcosként” küzd a vásárlókért, egyedülálló stratégiát alkalmazva próbálja megőrizni pozícióját a költségtudatos fogyasztókért folytatott versenyben.
Gazdasági elemzők hónapok óta előre jelezték, hogy a fogyasztók visszafogják kiadásaikat a magasabb árak és kamatlábak miatt. Az étteremláncok azonban csak most kezdenek szembenézni az eladások tényleges csökkenésével. A Starbucks például azt jelentette, hogy a rossz időjárás rontotta az üzletenkénti eladásokat, míg a Yum Brands (amely a Pizza Hut, a KFC és a Taco Bell tulajdonosa) a januári hóviharokat és az előző év erős első negyedévével való nehéz összehasonlítást okolta gyenge teljesítményéért.
Ezzel szemben a Wingstop és a Chipotle Mexican Grill továbbra is jelentős növekedést mutat, ami azt sugallja, hogy ha a vásárlók elégedettek az étel minőségével és összetételével, hajlandóak többet fizetni, még a magasabb árak ellenére is. Egyes vállalatok, mint például a McDonald’s és a Taco Bell, új stratégiák bevezetésével igyekeznek vonzóbbá tenni kínálatukat és megszólítani a költségtudatos fogyasztókat – írja a cnbc.com.
A vendéglátóipar jelenlegi dinamikája azt mutatja, hogy a siker kulcsa az állandó innováció és a piaci változásokhoz való alkalmazkodás. Az étteremláncoknak folyamatosan frissíteniük kell kínálatukat, hogy megőrizzék versenyképességüket ebben a folyamatosan változó iparágban.
Kapcsolódó cikkeink
Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >Megvan az itthoni vendéglátóipari költés lélektani határa
Többek között ez is kiderül abból a reprezentatív kutatásból, amely…
Tovább olvasom >AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >Nem nyitott üzletet Nyíregyházán a Mere, törölték a nyilvántartásból
Bár korábban bejelentették, hogy a spártai spórolásáról ismert orosz diszkontlánc,…
Tovább olvasom >