Komoly kihívásokkal néznek szembe a gyorsétterem-láncok
A vendéglátóipar jelentős kihívásokkal szembesül, amint azt a nagy étteremláncok, mint a Starbucks, a Pizza Hut, és a KFC friss eladásai is jelzik. Ezek a láncok komoly forgalomcsökkenést tapasztaltak az elmúlt negyedévben, ami aggodalomra ad okot a szektorban.
A Starbucks például váratlanul csökkent üzletenkénti eladásokról számolt be, ami 17%-os részvényárcsökkenést eredményezett szerdán. A McDonald’s, amely „utcai harcosként” küzd a vásárlókért, egyedülálló stratégiát alkalmazva próbálja megőrizni pozícióját a költségtudatos fogyasztókért folytatott versenyben.
Gazdasági elemzők hónapok óta előre jelezték, hogy a fogyasztók visszafogják kiadásaikat a magasabb árak és kamatlábak miatt. Az étteremláncok azonban csak most kezdenek szembenézni az eladások tényleges csökkenésével. A Starbucks például azt jelentette, hogy a rossz időjárás rontotta az üzletenkénti eladásokat, míg a Yum Brands (amely a Pizza Hut, a KFC és a Taco Bell tulajdonosa) a januári hóviharokat és az előző év erős első negyedévével való nehéz összehasonlítást okolta gyenge teljesítményéért.
Ezzel szemben a Wingstop és a Chipotle Mexican Grill továbbra is jelentős növekedést mutat, ami azt sugallja, hogy ha a vásárlók elégedettek az étel minőségével és összetételével, hajlandóak többet fizetni, még a magasabb árak ellenére is. Egyes vállalatok, mint például a McDonald’s és a Taco Bell, új stratégiák bevezetésével igyekeznek vonzóbbá tenni kínálatukat és megszólítani a költségtudatos fogyasztókat – írja a cnbc.com.
A vendéglátóipar jelenlegi dinamikája azt mutatja, hogy a siker kulcsa az állandó innováció és a piaci változásokhoz való alkalmazkodás. Az étteremláncoknak folyamatosan frissíteniük kell kínálatukat, hogy megőrizzék versenyképességüket ebben a folyamatosan változó iparágban.
Kapcsolódó cikkeink
Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >