Komoly kihívások előtt áll az élelmiszeripar
Az elmúlt évek mozgalmas időszakot hoztak a magyar élelmiszeripar számára, amely továbbra is heterogén képet mutat a tulajdoni viszonyok, vállalatméretek, technológia és menedzsment rendszerek tekintetében. Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese, a közelgő Portfolio Agrárszektor Konferencián is részt vesz, ahol az exportfejlesztés fontosságáról és a hazai élelmiszeripar előtt álló kihívásokról beszél majd.

A pályázatokat tudni kell kihasználni
Giczi szerint a magyar élelmiszeripar jelentős fejlődést mutat, különösen a technológiai fejlesztések terén, azonban továbbra is nagy különbségek figyelhetők meg a multinacionális vállalatok és a hazai kkv-k között. A multik exportpiaci szerepe és professzionális döntéshozatali folyamatai jelentős előnyt jelentenek, de a hazai vállalatok is egyre inkább versenyképes technológiákra támaszkodnak.
A jövőben az élelmiszeripari fejlesztésekre koncentráló pályázatok lehetőséget kínálnak a legmodernebb technológiák bevezetésére, amely komoly versenyképességi előrelépést jelenthet a szektor számára. Giczi kiemelte, hogy a magyar élelmiszeripar minősége általában meghaladja az európai átlagot, és ha ezt sikerül nemzetközi versenyképességi ugrással párosítani, akkor az export terén komoly eredményeket érhetünk el.
Az új pályázati ciklus, amely szeptembertől indul, jelentős forrásokat biztosít az élelmiszeripar számára. Az elérhető 150+50 milliárd forint értékű pályázati források történelmi lehetőséget kínálnak arra, hogy a magyar élelmiszeripar valóban „gatyába rázza” magát, és fenntartható fejlődési pályára álljon.
A globális piaci kihívásokra válaszul az Agrármarketing Centrum két éve indította el Hungarian Food Business Programját, amely professzionális nemzetközi kiállításokkal, B2B programokkal és egy digitális exportkatalógussal segíti a hazai élelmiszeripari cégek nemzetközi piacra jutását. A programban már több száz hazai vállalat vesz részt, kihasználva az exportfejlesztési lehetőségeket.
A magyar élelmiszeripar előtt álló kihívások és lehetőségek tehát jelentősek, és az előttünk álló években kulcsfontosságú lesz, hogy ezekre megfelelően reagálva biztosítsuk a szektor fenntartható fejlődését és nemzetközi versenyképességét.
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminiszter: Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >