Komoly gondok lehetnek a légi közlekedéssel idén nyáron
A légiutazás nyári főszezonjában komoly kihívásokkal kell szembenézniük a légitársaságoknak, mivel a lízingpiac feszessége miatt a szükséges repülőgépek hiánya miatt több járattörlésre kell számítani.
A helyzetet súlyosbítja, hogy az Avia Solutions, a világ legnagyobb repülőgép-lízingcége jelentése szerint már csak 8 szabad repülőgépük van, míg a kereslet a korábbiakhoz képest jelentősen megnőtt. Ez a géphiány nemcsak járattörléseket, hanem a nyári időszakban akár 10 százalékkal magasabb viteldíjakat is eredményezhet, amint azt a Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary is előre jelezte.
A légitársaságok már most kénytelenek intenzíven keresni a rendelkezésre álló repülőgépeket, hogy kielégíthessék az utazási igényeket. A TUI, a British Airways és a Lufthansa már több ilyen lízingelt géppel rendelkezik, de a Turkish Airlines áll a legjobban, több mint 30 bérelt géppel.
A problémák nem csak a repülőgépek elérhetőségére korlátozódnak. Az Airbus például több száz hajtóművet hívott vissza biztonsági aggályok miatt, ami 650 repülőgépet érintett, tovább rontva a helyzetet. Az év elején pedig Martha Neubauer, az AeroDynamic Advisory vezető munkatársa arra figyelmeztetett, hogy a légitársaságok 19 százalékkal kevesebb repülőgépet kapnak, ami tovább súlyosbítja a járműhiányt.
Ez a géphiány és a növekvő kereslet várhatóan jelentős kihívásokat okoz majd az utazóközönségnek és a légitársaságoknak egyaránt a közelgő nyári szezonban.
Kapcsolódó cikkeink
Állva utazni? Biztonságosnak bizonyult, de nem kérnek belőle a fapadosok
Újra fellángolt a vita az állóhelyes repülőgép-ülések körül, miután az…
Tovább olvasom >Állva repülni? Újra napirenden az állóhelyes ülések ötlete
A költséghatékonyság új szintjére léphetnek a fapados légitársaságok: ismét napirendre…
Tovább olvasom >Drágulnak a repülőjegyek a Ryanairnél, a Wizz Air Ukrajna visszatérésére készül
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary kedden Varsóban bejelentette, hogy idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >