Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást jelent a fenntarthatóság szempontjából. A csomagolásokat gyakran a termékek méretéhez képest aránytalanul választják ki, ami jelentős környezeti terhet okoz. Évente több milliárd dollárt költ a világ papíralapú csomagolóanyagok előállítására, amelyhez több mint hárommilliárd fát vágnak ki évente világszerte.
A túlméretezett csomagolás az online vásárlások jellegzetes problémája. A papírcsomagolás gyártása az elmúlt két évtizedben 65%-kal nőtt, és az online vásárlás terén az áruk csomagolása jelenleg átlagosan négy és félszer annyi anyagot tartalmaz, mint a hagyományos bolti vásárlás során. Ez a jelenség nemcsak környezeti szempontból aggályos, hanem növeli a vállalatok karbonlábnyomát és hulladéktermelését – írja a BBC.
A vállalatok különböző megoldásokat próbálnak alkalmazni a csomagolás optimalizálására. A dobozméretet gyakran algoritmusok vagy szoftverek segítségével határozzák meg, de a rendelkezésre álló dobozok készlete és az emberi tényező is befolyásolhatja a döntéseket. Például, ha egy raktárban nincs megfelelő méretű doboz, akkor nagyobbat kell használni, ami túlméretezett csomagoláshoz vezet. Emellett a „csomagolópszichológia” is befolyásolja a döntéseket, mivel egyes fogyasztók nagyobb értéket tulajdonítanak a nagyobb csomagolásnak.
A környezeti terhek csökkentése érdekében a vállalatoknak olyan innovatív technológiákat kell alkalmazniuk, amelyek segítenek meghatározni az optimális dobozméreteket és minimalizálni a hulladékot. Az olyan vállalatok, mint a Lush, már bevezették a „meztelen” termék-szállítást, amely minimalizálja vagy teljesen megszünteti a felesleges csomagolást. Ezek a megoldások pozitív lépések lehetnek a fenntarthatóbb csomagolási gyakorlatok felé .
Kapcsolódó cikkeink
Taroltak a soproni egyetemisták a 2025-ös HUNGAROPACK STUDENT csomagolási versenyen
Kimagasló tehetségükről és szakmai felkészültségükről tettek tanúbizonyságot a Soproni Egyetem…
Tovább olvasom >Elismerték az újrahasználható alsónemű fejlesztését
Napjainkban, az idősebb korosztály növekvő arányával, illetve az egészségtudatosság erősödésével,…
Tovább olvasom >A K&H Csoport elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék Díjat
A K&H Csoport 2025-ben elnyerte az IFUA Horváth Zöld Kerék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drága csemege lesz idén a meggy – történelmi mélyponton a termés
Sosem látott feszültség előzi meg az idei meggyszezont: a hazai…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a Balaton a legnépszerűbb úti cél pünkösdkor
A pünkösdi hosszú hétvége foglalásainak régiós összesítéséből kiderült, hogy a…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >