Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást jelent a fenntarthatóság szempontjából. A csomagolásokat gyakran a termékek méretéhez képest aránytalanul választják ki, ami jelentős környezeti terhet okoz. Évente több milliárd dollárt költ a világ papíralapú csomagolóanyagok előállítására, amelyhez több mint hárommilliárd fát vágnak ki évente világszerte.
A túlméretezett csomagolás az online vásárlások jellegzetes problémája. A papírcsomagolás gyártása az elmúlt két évtizedben 65%-kal nőtt, és az online vásárlás terén az áruk csomagolása jelenleg átlagosan négy és félszer annyi anyagot tartalmaz, mint a hagyományos bolti vásárlás során. Ez a jelenség nemcsak környezeti szempontból aggályos, hanem növeli a vállalatok karbonlábnyomát és hulladéktermelését – írja a BBC.
A vállalatok különböző megoldásokat próbálnak alkalmazni a csomagolás optimalizálására. A dobozméretet gyakran algoritmusok vagy szoftverek segítségével határozzák meg, de a rendelkezésre álló dobozok készlete és az emberi tényező is befolyásolhatja a döntéseket. Például, ha egy raktárban nincs megfelelő méretű doboz, akkor nagyobbat kell használni, ami túlméretezett csomagoláshoz vezet. Emellett a „csomagolópszichológia” is befolyásolja a döntéseket, mivel egyes fogyasztók nagyobb értéket tulajdonítanak a nagyobb csomagolásnak.
A környezeti terhek csökkentése érdekében a vállalatoknak olyan innovatív technológiákat kell alkalmazniuk, amelyek segítenek meghatározni az optimális dobozméreteket és minimalizálni a hulladékot. Az olyan vállalatok, mint a Lush, már bevezették a „meztelen” termék-szállítást, amely minimalizálja vagy teljesen megszünteti a felesleges csomagolást. Ezek a megoldások pozitív lépések lehetnek a fenntarthatóbb csomagolási gyakorlatok felé .
Kapcsolódó cikkeink
Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >A világ 50 leginnovatívabb városa közé került Budapest
A Bloomberg Philanthropies 2025-ös Mayors Challenge versenyén Budapest bekerült a…
Tovább olvasom >Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >