Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást jelent a fenntarthatóság szempontjából. A csomagolásokat gyakran a termékek méretéhez képest aránytalanul választják ki, ami jelentős környezeti terhet okoz. Évente több milliárd dollárt költ a világ papíralapú csomagolóanyagok előállítására, amelyhez több mint hárommilliárd fát vágnak ki évente világszerte.
A túlméretezett csomagolás az online vásárlások jellegzetes problémája. A papírcsomagolás gyártása az elmúlt két évtizedben 65%-kal nőtt, és az online vásárlás terén az áruk csomagolása jelenleg átlagosan négy és félszer annyi anyagot tartalmaz, mint a hagyományos bolti vásárlás során. Ez a jelenség nemcsak környezeti szempontból aggályos, hanem növeli a vállalatok karbonlábnyomát és hulladéktermelését – írja a BBC.
A vállalatok különböző megoldásokat próbálnak alkalmazni a csomagolás optimalizálására. A dobozméretet gyakran algoritmusok vagy szoftverek segítségével határozzák meg, de a rendelkezésre álló dobozok készlete és az emberi tényező is befolyásolhatja a döntéseket. Például, ha egy raktárban nincs megfelelő méretű doboz, akkor nagyobbat kell használni, ami túlméretezett csomagoláshoz vezet. Emellett a „csomagolópszichológia” is befolyásolja a döntéseket, mivel egyes fogyasztók nagyobb értéket tulajdonítanak a nagyobb csomagolásnak.
A környezeti terhek csökkentése érdekében a vállalatoknak olyan innovatív technológiákat kell alkalmazniuk, amelyek segítenek meghatározni az optimális dobozméreteket és minimalizálni a hulladékot. Az olyan vállalatok, mint a Lush, már bevezették a „meztelen” termék-szállítást, amely minimalizálja vagy teljesen megszünteti a felesleges csomagolást. Ezek a megoldások pozitív lépések lehetnek a fenntarthatóbb csomagolási gyakorlatok felé .
Kapcsolódó cikkeink
K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >