Komoly fenntarthatósági problémák vannak a csomagolás terén az e-kereskedelemben
Az online vásárlások térnyerésével a csomagolási méretek optimalizálása komoly kihívást jelent a fenntarthatóság szempontjából. A csomagolásokat gyakran a termékek méretéhez képest aránytalanul választják ki, ami jelentős környezeti terhet okoz. Évente több milliárd dollárt költ a világ papíralapú csomagolóanyagok előállítására, amelyhez több mint hárommilliárd fát vágnak ki évente világszerte.
A túlméretezett csomagolás az online vásárlások jellegzetes problémája. A papírcsomagolás gyártása az elmúlt két évtizedben 65%-kal nőtt, és az online vásárlás terén az áruk csomagolása jelenleg átlagosan négy és félszer annyi anyagot tartalmaz, mint a hagyományos bolti vásárlás során. Ez a jelenség nemcsak környezeti szempontból aggályos, hanem növeli a vállalatok karbonlábnyomát és hulladéktermelését – írja a BBC.
A vállalatok különböző megoldásokat próbálnak alkalmazni a csomagolás optimalizálására. A dobozméretet gyakran algoritmusok vagy szoftverek segítségével határozzák meg, de a rendelkezésre álló dobozok készlete és az emberi tényező is befolyásolhatja a döntéseket. Például, ha egy raktárban nincs megfelelő méretű doboz, akkor nagyobbat kell használni, ami túlméretezett csomagoláshoz vezet. Emellett a „csomagolópszichológia” is befolyásolja a döntéseket, mivel egyes fogyasztók nagyobb értéket tulajdonítanak a nagyobb csomagolásnak.
A környezeti terhek csökkentése érdekében a vállalatoknak olyan innovatív technológiákat kell alkalmazniuk, amelyek segítenek meghatározni az optimális dobozméreteket és minimalizálni a hulladékot. Az olyan vállalatok, mint a Lush, már bevezették a „meztelen” termék-szállítást, amely minimalizálja vagy teljesen megszünteti a felesleges csomagolást. Ezek a megoldások pozitív lépések lehetnek a fenntarthatóbb csomagolási gyakorlatok felé .
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >