Komoly bérfejlesztés az Auchan Magyarországnál
Az Auchan Magyarország Kft. és a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete megállapodást kötött, melynek értelmében 2015. október 1-jétől a vállalat átfogó bérfejlesztést hajt végre az áruházi munkakörökben. Az áruházlánc ezzel mintegy 1,2 milliárd forintot fektet be a meglévő és a leendő munkatársak bérfejlesztésébe az elkövetkezendő egy évben. A ma bejelentett, a vállalat életében egyedülálló beruházás célja az Auchan áruházakban dolgozók életkörülményeinek javítása és a munkatársak elégedettségének növelése.
Az Auchan Magyarország Kft. 2015. szeptember 18-án egyeztetést kezdeményezett Szociális Partnereivel, így a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetével és a Központi Üzemi Tanáccsal az áruházi munkatársak 2016-os béreiről. A közös egyeztetések eredményeképpen az áruházlánc már 2015. október 1-jétől bérfejlesztést kezdeményez az áruházi munkakörökben. Az elfogadott bérfejlesztésnek köszönhetően az Auchan áruházak munkatársainak mintegy háromnegyede részesül béremelésben, amely átlagosan 10 százalékkal magasabb bért jelent esetükben már idén, 2015 októberétől.
„Nagy nap ez a mai az Auchan munkatársak számára. Az Auchan Magyarországnál a küldetésünk, hogy osztozzunk az emberek mindennapjaiban, hogy jobbá tegyük mindannyiuk életminőségét. Ez a célkitűzésünk a munkatársainkra is vonatkozik, és ennek megvalósítása érdekében a vállalat életében példa nélkül álló összeget, mintegy 1,2 milliárd forintot fektet be a meglévő és a leendő munkatársak bérfejlesztésébe az elkövetkezendő egy évben – mondta el Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója. – Vállalatunk hosszú távra tervez Magyarországon, ezért célunk hogy motiváló bérezést tudjunk munkatársainknak nyújtani, hogy mindenki megtalálja a helyét áruházláncunknál, hosszú távon is.”
„Az Auchan volt az első a kereskedelmi ágazatban jelen lévő multinacionális vállalatok közül, amely reagált az ágazatban jelenleg tapasztalható alacsony jövedelmekre. Felismerte, hogy annak érdekében, hogy a munkavállalókat meg tudja tartani, elengedhetetlen a bérek rendezése. A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezete részéről fontos, és első lépésnek tartjuk, hogy a kétszámjegyű százalékos béremelés megvalósult az ágazat egyik vállalatánál, ráadásul a cég nem várta meg a következő évet, hanem 2015. október 1-jétől valósítja meg a bérfejlesztést. Ez válasz egyben arra is, hogy a vasárnapi bezárás következtében a munkavállalók jövedelméből kiesett vasárnapi pótlékot hogyan pótolja, és megoldja a szakemberhiányt az áruházakban. A magunk részéről sikerként értékeljük, hogy a szakszervezeti tagjaink kulturált, de határozott fellépésének köszönhetően ilyen eredménnyel zárultak a tárgyalások” – tette hozzá Dr. Sáling József, a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének elnöke.
A bérfejlesztéssel a vállalat a meglévő és a leendő munkatársainak is versenyképes jövedelmet és szakmai fejlődési lehetőséget kínál. Az újonnan belépő dolgozók akár három, de legkésőbb hat hónap múlva további béremelésre és prémiumra lesznek jogosultak. A többszintű prémium rendszeren és a béren kívüli juttatásokon felül, az Auchan Magyarország szociális védőhálót is biztosít munkatársainak, és nehéz helyzetekben is a munkavállaló és annak családja mellé áll, ezzel is példamutató, felelős vállalatként jár el. A már említett béren kívüli juttatások és a prémiumrendszer mellett, a hazai kiskereskedelmi szektorban egyedülálló részvényesi program is a dolgozók rendelkezésére áll, mellyel a munkatársak részvényeseivé válhatnak a vállalatnak, így ők maguk is érdekeltek a vállalat jó teljesítményében.
Kapcsolódó cikkeink
Idén is visszagyűjti a feleslegessé vált mobiltelefonokat az Auchan
Az Auchan Magyarország is csatlakozik ahhoz az akcióhoz, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kiskereskedelem konszolidációja Közép- és Délkelet-Európában: a diszkontok és a helyi szereplők növelhetik előnyüket a többi versenytárssal szemben
Európa feltörekvő piacai az elmúlt két évben egyre nagyobb jelentőségre…
Tovább olvasom >Hajápolás új dimenziókban
A hajápolási kategóriában a fogyasztói igények egyre inkább a professzionálisabb,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet be
A Tesco az Expressz üzleteiben olcsóbb saját márkás termékeket vezet…
Tovább olvasom >A Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes Lions nemzetközi kreatív verseny hazai fordulójának
Idén is a Diageo volt a főtámogatója a Young Cannes…
Tovább olvasom >