Komoly az érdeklődés Kanadában a magyar élelmiszeripari termékek iránt
Komoly és valós az érdeklődés Kanadában a magyar élelmiszeripari termékek iránt, és a magyar kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy sikeres legyen a partnerség a kanadai cégekkel – jelentette ki Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára az MTI-nek szombaton, háromnapos kanadai látogatása végeztével.
Magyar Levente kanadai útjának elsősorban az volt a célja, hogy magyar élelmiszeripari termékeket népszerűsítse a kanadai beszállítók körében abban a reményben, hogy a jelenlegi csaknem 21 millió eurós értékű magyar élelmiszerexportot rövid távon akár nagyságrendekkel növelni lehessen. A államtitkár szerint az élelmiszerek kanadai piaca „hatalmas és igényes”, Magyarország pedig már számos ágazatban tud olyan mennyiségű és minőségű élelmiszert termelni, amely Kanadában a legkiélezettebb versenyben is megállja a helyét. „Viszont az elmúlt években talán nem voltunk elég sikeresek ezeknek a termékeknek a promóciójában, ezen szeretnénk most változtatni” – mondta Magyar Levente.
Az államtitkár tárgyalt tucatnyi kanadai importőr céggel és olyan kanadai befektetőkkel is, aki már jelen vannak a magyar piacon. Példaként említette a háromezer főt foglalkoztató Linamar vállalatot, amely orosházi és békéscsabai telephelyén bővíti a tevékenységét, világszínvonalú csúcstechnológiát honosítva meg Magyarországon a mezőgazdasági gép- és alkatrészgyártás területén. A Linamar a magyar kormány fontos stratégiai partnere és a kabinet folyamatosan támogatja a bővítését.
„Úgy tűnik, hogy komoly és valós az érdeklődés Kanadában, tehát el fog indulni egy együttműködés. Megteszünk mindent, hogy sikeres legyen a partnerség a kanadai cégekkel” – hangsúlyozta Magyar Levente. Hozzátette: hatalmas a potenciál a kétoldalú együttműködésben. A két ország éves kereskedelmi forgalma körülbelül 330 millió euróra rúg, ez sokkal kevesebb annál, amit el lehetne érni és amit Magyarország hasonló méretű országokkal bonyolít le – jegyezte meg.
Magyar Levente elmondta: a torontói HungaroFeszt fesztivál is jó lehetőséget teremtett a bemutatkozásra. A torontói magyar közösség motorja a helyi Magyar Vállalkozók Szövetsége, amely programokat szervez, intézményi kereteket biztosítva lehetővé teszi, hogy összetartson a helyi magyarság. „Vannak megbízható és a magyar ügyet felkaroló partnereink, akikre lehet építeni hosszabb távon és akik az üzleti életben is nagyon jó kapcsolatokkal rendelkeznek” – mondta Magyar Levente.
Az államtitkár szerint a politikai kapcsolatok azonban „be vannak fagyva”, mert Kanadának jelenleg szélsőségesen liberális kormánya van, amely hisztérikus hangnemben szokta támadni Magyarországot, ebből próbálva belpolitikai tőkét kovácsolni. Az államtitkár szerint ez is Magyarország nemzetközi életben elfoglalt egyre növekvő szerepét és súlyát mutatja. „Ezt azt jelenti, hogy odafigyelnek ránk és számít az, hogy mint mondunk. Ugyanakkor ez a figyelem sokszor olyan erős megnyilatkozásokban ölt testet, amelyek elfogadhatatlanok és ezeket rendre vissza szoktuk utasítani” – mondta Magyar Levente. Megjegyezte, hogy hamarosan választások lesznek Kanadában és az ország remélhetőleg olyan irányba mozdul el, amely közelebb áll a magyar kormány álláspontjához olyan fontos kérdésekben, mint az identitás és a keresztény kultúra megőrzése, és ehhez kapcsolódóan az olyan globális jelenségekre adandó válaszokban, mint a nemzetközi népességmozgás, a migráció és egyéb civilizációs kihívások. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új fejezet a magyar mezőgazdaság fejlődésében: 475 milliárd forint a fenntarthatóság és innováció jegyében
Magyarország KAP (Közös Agrárpolitika) stratégiai tervével összhangban új pályázati felhívások…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 1,8 százalékkal nőtt februárban, a legnagyobb mértékben az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártásában
2024 februárjában az ipari termelés volumene 1,8 százalékkal meghaladta az…
Tovább olvasom >További cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Vegán aktivista a Forbes rangos „30 sikeres magyar 30 alatt” listáján
Vida Raul, a Prove magazin alapítója személyében először került fel…
Tovább olvasom >Meghosszabbítja együttműködését az UEFA és a Just Eat Takeaway
A Just Eat Takeaway 2027-ig meghosszabbítja együttműködését az UEFA Bajnokok…
Tovább olvasom >