Komoly áremelésről beszélt a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója
Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója azokról a nagyon komoly gazdasági kihívásokról beszélt az Indexnek adott interjújában, amelyek 2023-ban komolyabb áremelésre kényszerítik az óriáscéget a magyar piacon is.
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozóüzemet működtető vállalat vezetője az Indexnek arról is beszélt, hogy
- megcsapta a palackozó céget a kedvezőtlen gazdasági környezet szele, ami a termékek áraiban is megmutatkozik,
- tovább halad az automatizáció útján a Coca-Cola, ez pedig hogyan érinti a munkavállalókat,
- hogyan alakult a társaság pénzügyi eredménye,
- a változó fogyasztói trendhez igazítja stratégiáját a vállalat, de vajon miként reagál a környezetvédelmi aktivisták vádjaira,
- mennyi beruházást hajtottak végre Magyarországon, valamint hány liter terméket palackoztak be eddig.
„Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt. Nekünk is megugrottak a rezsiköltségeink: nagyjából kétszer annyit fizetünk most, mint egy évvel korábban. Lényegében napról napra változnak az energiahordozók árai, főként a földgázé. Ezért többfajta forgatókönyvvel is készülünk a következő évre, de szerződéseink időtartamát igyekszünk az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni”
– fejtette ki a lapnak Békefi.
„A népegészségügyi termékadó idei kiterjesztése további nehézséget jelentett az iparág számára. Emellett a mértékadó devizákhoz képest gyengült a forint, ami ugyancsak hatással van a vállalat működésére. Alapanyagainkat változó arányban vásároljuk hazai és külföldi forrásból kategóriától függően, ugyanakkor törekszünk rá, hogy minél több hazai beszállítóval működjünk együtt. VANNAK OLYAN TÉTELEK, AMELYEK BESZERZÉSÉT NEM TUDJUK ITTHONRÓL MEGOLDANI, AZ ÜDÍTŐITALAINK ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES SZIRUPOT PÉLDÁUL A THE COCA-COLA COMPANYTÓL VÁSÁROLJUK. Általánosságban elmondható, hogy a forint gyengülése minden importtermékre hatással van. Ezenkívül anyavállalatunkat FTSE 100 szereplőként a londoni tőzsdén jegyzik, feléjük euróban számolunk el, ami hatással van a pénzügyi eredményeinkre”
– tette hozzá.
Mindezek fényében érthető, hogy a cég termékei árát emelni készül az új esztendőben. A teljes interjú itt olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Nemcsak a kávé ára emelkedik, a fogyasztása is nő Coca-Cola HBC Magyarország adatai szerint
A tavaly szeptembertől idén augusztus végéig tartó időszakban mintegy 1…
Tovább olvasom >Az OECD-ben jelentősen lassult az infláció augusztusban
Jelentősen lassult az infláció a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez…
Tovább olvasom >Háromszáz művészeti alkotást inspirált a Costa kávé és a kávézás élménye
Az eredményhirdetéssel és egy vasárnap estig ingyenesen látogatható kiállítással zárul…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben 3,0 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest
Szeptemberben a fogyasztói árak átlagosan 3,0 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >Újabb üzletet nyitott Szegeden a PENNY
Október 10-én Csongrád-Csanád vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >